2

راه‌اندازی واحد پلی پروپیلن پتروشیمی تبریز به ظرفیت ۳۰ هزار تن در سال

  • کد خبر : 48472
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹
راه‌اندازی واحد پلی پروپیلن پتروشیمی تبریز به ظرفیت ۳۰ هزار تن در سال
مدیرعامل پتروشیمی تبریز از راه اندازی و احداث واحد پلی پروپیلن به ظرفیت ۳۰ هزار تن در سال در این مجتمع خبر داد.

به گزارش تبریزمن، سیاوش درفشی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه بزودی تاریخ پتروشیمی تبریز روزهای پرباری را در دل خود ثبت خواهد کرد، اظهار کرد: پتروشیمی تبریز با به‌کارگیری قوای جمعی برای راه‌اندازی واحد پلی پروپیلن می‌کوشد که بی‌شک احداث این واحد با وجود تمام فراز و نشیب‌ها قدرت پتروشیمی تبریز را در دنیای رقابت پلیمری افزون‌تر خواهد کرد و راه‌اندازی واحد پلی پروپیلن تنوع محصول و مطمئنا افزایش مشتریان را در پی خواهد داشت.

وی افزود: ارزش افزوده بالای حاصل از تبدیل پروپیلن به پلی پروپیلن و وجود خوراک مازاد پروپیلن در مجتمع، شرکت پتروشیمی تبریز را بر آن داشت تا در سال ۱۳۹۷ پروژه‌ای به ظرفیت ۳۰ هزار تن تولید پلی پروپیلن در سال را  تعریف کند که قرارداد اخذ لیسانس، انجام مهندسی پایه تفصیلی و تدارکات آن به‌صورت EP+C  با دو شرکت چینی منعقد شد.

درفشی گفت: این واحد دارای بخش‌های عملیاتی “پیش تصفیه خوراک” ، “آماده‌سازی کاتالیست” ، “پلیمریزاسیون” ، “بازیافت گاز پروپیلن” ، “ذخیره، هموژناسیون و نقل و انتقال پودر” ­­­­­­­­و  “بسته‌بندی و انبار محصول” است.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز خاطرنشان کرد: سرویس‌های جانبی مورد نیاز پروژه از جمله برق، آب و بخار، نیتروژن و هوای ابزار دقیق از ظرفیت موجود داخل مجتمع تامین شده است.

وی ادامه داد: در طول اجرای این پروژه ضمن ارتقای دانش فنی و توسعه و بهبود آن با اتکاء بر توانمندی مهندسین پتروشیمی تبریز از تکنیک‌های مهندسی ارزش نیز در کاهش هزینه‌های احداث و بهبود کیفی بهره برده شده است.

درفشی تصریح کرد: در این پروژه با رعایت نکات ایمنی نزدیک به یک میلیون نفر ساعت، کار بدون حادثه انجام شده است.

وی گفت: مزیت اصل فناوری انتخاب شده، مناسب بودن آن برای ظرفیت تولید پایین و توجیه‌پذیری میزان سرمایه گذاری است.

گزارش ها حاکی است، پلی پروپیلن که با نام اختصاری PP شناخته می‌شود، یکی از اصلی‌ترین و پرمصرف‌ترین پلیمرهای دنیا است که برای نخستن بار در دهه ۱۹۵۰ در مقیاس آزمایشگاهی تولید شد. این پلیمر، بزرگترین مصرف‌کننده پروپیلن است که ابتدا از طریق پلیمریزاسیون به روش زیگلر-ناتا و با سختار n(CH2CH(CH3)–) تولید و در سال ۱۹۵۴ تولید آن به صورت صنعتی آغاز شد. از ابتدای تولید این پلیمر، برآورد شد که هزینه تولید پلی پروپیلن یا همان PP از پلی اتیلن یا PE کمتر است.

براساس این گزارش، پلی پروپیلن در تولید محصولات تولیدکنندگان مواد اولیه پلاستیک، محصولات تولیدکنندگان مستربچ و محصولات تولیدکنندگان گرانول پلاستیک کارایی دارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=48472

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.