2

تحلیل یک استاد دانشگاه از تاثیر نتایج انتخابات کنگره بر سیاست خارجی آمریکا

  • کد خبر : 48671
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۵۱
تحلیل یک استاد دانشگاه از تاثیر نتایج انتخابات کنگره بر سیاست خارجی آمریکا
یک کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: انتخابات کنگره آمریکا قطعا بر سیاست خارجی آمریکا تاثیرگذار است و می‌تواند چالش‌هایی را برای دولت بایدن ایجاد کند.

به گزارش تبریزمن، نوذر شفیعی در گفت‌وگو  با خبرنگاران در تحلیل خود از تاثیر نتایج انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا بر سیاست خارجی این کشور اظهار داشت: قطعا نتایج انتخابات بر تعاملات آمریکا با کشورهای مختلف و سیاست خارجی آن تاثیرگذار است در حال حاضر حزب دموکرات موفق شد ریاست جمهوری را از آنِ خود کند و با اختلاف بسیار کم مجلس نمایندگان را نیز در اختیار داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا تغییری در آرا و یا کرسی ها به وجود آید که حتما همین طور است به شدت به اعتبار بایدن و دموکرات ها لطمه می زند و کار آن ها را تا انتخابات ریاست جمهوری آینده بسیار سخت خواهد کرد.

این استاد دانشگاه با بیان این که با ورود جمهوری خوهان به کنگره و سنا دولت آمریکا با چالش مواجه می شود، خاطرنشان کرد: تحت این شرایط مساله برجام یکی از موضوعاتی است که جمهوری خواه ها بر روی آن تمرکز دارند و رأی آوری آن ها بایدن را در تعامل با مساله برجام دچار مشکل می کند و ممکن است در عین حال قدرت چانه زنی بایدن را بالا ببرد.

شفیعی افزود: این که کار بایدن سخت می شود به این معنا است که یا اجازه ندهند رئیس جمهور درباره برجام وارد مذاکره شود و یا این که گزینه دیگرشان این باشد که رئیس جمهور وارد مذاکره شده و از مخالفت جمهوری خواهان به عنوان ابزاری برای افزایش چانه زنی خود استفاده کند.

وی در پایان تاکید کرد: بنابراین با قدرت گیری جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان و سنا برجام دچار مشکل می شود، ضمن این که اکنون شرایط جهانی برای ایران به گونه ای است که کار سیاست خارجی اش به سختی پیش می رود و اروپایی ها نیز راجع به تحولات داخلی ایران موضع گیری کرده اند بنابراین حل کردن این موضوع زمان بر است .

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=48671

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.