5

بازی سرنوشت‌ساز بسکتبال ایران

  • کد خبر : 48688
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
بازی سرنوشت‌ساز بسکتبال ایران
تیم ملی بسکتبال ایران در حالی فردا (جمعه) به مصاف چین می‌رود که نیاز شدیدی به پیروزی در این بازی دارد.

به گزارش تبریزمن به قنل از ایسنا، تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ در حالی روزهای ۲۰ و ۲۳ آبان ۱۴۰۱ باید به مصاف تیم‌های چین و استرالیا برود که طبق نتایج به دست آمده در پنجره‌های قبل، نیاز شدیدی به پیروزی در این دو بازی دارد.

نخستین بازی ایران در این پنجره فردا(جمعه) ۲۰ آبان ۱۴۰۱ مقابل چین خواهد بود. این دیدار نخستین تقابل دو تیم در انتخابی‌های جام‌های بعد از سال ۲۰۱۵ خواهد بود. مسابقه‌ای که پیروزی یا شکست در آن تا حد زیادی می‌تواند تکلیف صعود ایران به جام جهانی ۲۰۲۳ را که به میزبانی ژاپن، فیلیپین و اندونزی را مشخص کند.

دیگر بازی تیم ملی ایران در این پنجره دیدار با قدرتمندترین تیم آسیا – اقیانوسیه یعنی استرالیاست. اگر بخواهیم خوشبینانه به این مسابقه نگاه کنیم، به دلیل سفر نکردن “کانگوروها” به ایران می‌توان نتیجه آن را با احتساب باخت فنی (۲۰ – هیچ) به سود بلند قامتان ایران در نظر گرفت که در آن صورت اتفاق بسیار خوبی برای شاگردان ارمغانی خواهد بود.

با توجه به این که استرالیا تصمیم ندارد برای بازی با تیم ملی ایران به تهران سفر کند، می‌توان تقابل با چین را یک بازی سرنوشت‌ساز برای بسکتبالیست‌های تیم ملی در نظر گرفت. یاران حامد حدادی می‌توانند با برتری در این دیدار تا حد زیادی خیال‌شان از صعود به جام جهانی را راحت کنند که به همین منظور باید منتظر برگزاری این مسابقه حساس بود.

 

برنامه بازی‌های تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره پنجم

ایران – چین: جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۰۰، سالن بسکتبال آزادی

ایران – استرالیا: دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۰۰، سالن بسکتبال آزادی

* نحوه صعود از گروه

تیم ملی ایران در گروه F رقابت‌ها با تیم‌های استرالیا، چین، ژاپن، قزاقستان و بحرین هم‌گروه است. با توجه به این که تیم‌های فیلیپن و ژاپن به دلیل میزبان بودن، حضورشان در جام جهانی ۲۰۲۳ قطعی است، به همین دلیل از ۵ تیم باقی مانده هر گروه نیز ۳ تیم باید راهی جام جهانی شوند که همین موضوع کار را سخت می‌کند.

طبق اعلام FIBA، نتایج رو در روی تیم‌ها نیز برای صعود از گروه مهم است. به همین دلیل دو باخت تیم ملی ایران مقابل قزاقستان در مرحله نخست انتخابی‌ها (پنجره‌های دوم و سوم)، کار را برای شاگردان سعید ارمغانی سخت کرده است.

اگر ایران بخواهد از گروه خود صعود کند باید بازی‌های باقی مانده خود مقابل چین (دو بازی)، استرالیا و ژاپن (یک بازی) را با برد پشت سر بگذارد. ضمن این که قزاقستان هم باید بازی‌های خود مقابل حریفانی چون استرالیا را ببازد که به احتمال زیاد این اتفاق رخ می‌دهد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=48688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.