1

تولید کِرِم عسل برای نخستین بار در کشور

  • کد خبر : 48713
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
تولید کِرِم عسل برای نخستین بار در کشور
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از تولیدکِرِم عسل برای نخستین بار در کشور در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش تبریزمن، صمد زمانزاد قویدل در حاشیه بازدید از کارخانه دریان کندو در شهرک صنعتی شندآباد شهرستان شبستر در گفتگو با خبرنگاران، افزود: واحد فرآوری دریان کندو در شهرستان شبستر موفق شده است با تکنولوژی پیشرفته و جدید این محصول فرآوری شده از عسل را که قبلا از کشورهای اروپایی به ایران وارد می شد را در این واحد تولید و به نام «هانی کِرِم» به بازار عرضه کند.  این کِرِم عسل بدون اینکه حرارت ببیند تولید شده و تمام آنزیم ها و ویتامین ها در این محصول با کیفیت بالا موجود است.

وی بیان کرد: یکی از عواملی که در صنعت تولید، خرید و فروش عسل در ایران و دنیا به عنوان فاکتوری برای تعیین کیفیت قرار گرفته و بارها به بحث گذاشته شده شکرک زدن عسل است. متاسفانه این عامل به نادرستی مبنایی بر عدم اصالت یا بی‌کیفیتی عسل قرار گرفته حال آنکه حقیقت چیز دیگری است. شکرک زدن یک ویژگی فیزیکی محلول های قندی اشباع می‌باشد و ارتباطی به کیفیت و تقلبی بودن عسل ندارد و عواملی از قبیل میزان قندهای موجود در عسل، رطوبت آن، وجود ذرات گرده زیاد و تغییرات ناگهانی دما و محیط نگهداری در این پدیده می‌تواند موثر باشند. در این واحد تولیدی عسل علاوه بر اینکه شکرک نمی زند ، با روشی بدون حرارت فرآوری شده و محصولی مشتری پسند تولید می شود.

علیرضا کردیان داریانی مدیر کارخانه عسل دریان کندو نیز گفت: ظرفیت تولید سالانه واحد فرآوری دریان کندو، ۵۰۰ تن است و در این واحد انواع فرآورده های عسل تولید می شود که کِرِم عسل یکی از محصولات جدید آنهاست که این محصول نیز براساس نیاز بازار قابلیت تولید دارد و به طور معمول سالانه ۵۰ تن از این محصول تولید و روانه بازار می‌شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=48713

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.