5

جزئیات فعالیت سامانه بارشی در کشور/ بارش برف و هشدار خسارت به محصولات کشاورزی

  • کد خبر : 48744
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
جزئیات فعالیت سامانه بارشی در کشور/ بارش برف و هشدار خسارت به محصولات کشاورزی
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا یک‌شنبه 22 آبان، بارش باران، رعدوبرق، در مناطق مستعد احتمال تگرگ، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و وزش باد شدید موقت در بسیاری از نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش تبریزمن، صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، اردبیل، زنجان، همدان، مرکزی، کردستان، قزوین، لرستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، شمال فارس و بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان و مازندران و همچنین چهار محال و بختیاری، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم و در ارتفاعات و مناطق مستعد، بارش برف هم پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز شنبه ۲۱ آبان در استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، شرق و شمال شرق و مرکز کشور، بارندگی، وزش باد شدید موقت، و بارش برف در ارتفاعات و نقاط سردسیر پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز یکشنبه ۲۲ آبان بارش‌ در شرق خزر و شمال شرق کشور، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات زاگرس مرکزی داریم و این شرایط روز دوشنبه در استان‌های کرمان و هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: پیش از این هم بیان شد که ‌از امروز پنج‌شنبه ۱۴۰۱/۰۸/۱۹ تا یک‌شنبه ۱۴۰۱/۰۸/۲۲ بارش باران، رعدوبرق، در مناطق مستعد احتمال تگرگ، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، وزش باد شدید موقتی در نواحی مستعد گردوخاک در مناطقی که ذکر شد، خواهیم داشت؛ در این راستا لغزندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی محدود و محلی، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی پیش‌بینی و ‌توصیه می‌شود احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی زمستانی راهداری به ویژه در گردنه های مناطق سردسیر، احتیاط در قرار دادن نهاده‌های کشاورزی در فضای باز، در دستور کار باشد.

وی اضافه کرد: روز آینده بندر‌عباس با بیشینه دمای ۳۳ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و زنجان با کمینه دمای صفر درجه سردترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان اظهار کرد: آسمان تهران فردا نیمه‌ابری همراه با وزش باد گاهی بارش پراکنده و در شب رگبار باران، پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری اظهار داشت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (یکم مهر ۱۴۰۱) تا ۱۳ آبان ۱۲٫۸ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش پارسال در این بازه زمانی ۱۰٫۱ میلی‌متر بود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=48744

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.