2

رئیس رژیم صهیونیستی: شریک افراطی نتانیاهو جهان را نگران کرده است

  • کد خبر : 48696
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
رئیس رژیم صهیونیستی: شریک افراطی نتانیاهو جهان را نگران کرده است
رئیس‌ رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که «تمام جهان نگران دیدگاه‌های راست افراطی ایتامار بن‌گویر، است که به نظر می‌رسد وزیر دولت ائتلافی جدید بنیامین نتانیاهو شود.

به گزارش تبریزمن به نقل از گاردین، اسحاق هرتزوگ، رئیس‌ رژیم صهیونیستی این سخنان را در پایان جلسه مشورتی با حزب سیاسی افراطی ارتدوکس در مورد دولت بعدی و در حالی که تصور می‌کرد میکروفون خاموش است، گفت.

هرتزوگ در باره بن گویر به اعضای حزبش گفت: شما شریکی دارید که تمام دنیای اطراف ما را نگران کرده است. من به خود او هم گفته‌ام. من نمی‌خواهم مشکلی ایجاد کنم.

وی افزود: شما با معبد سلیمان(مسجدالاقصی) مشکل خواهید داشت. این یک مسئله حیاتی است.

بن گویر، که در سال ۲۰۰۷ به اتهام تحریک نژادپرستانه علیه اعراب و حمایت از گروهی که توسط اسرائیل و ایالات متحده به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته می شود، محکوم شد، از اجرای مراسم مذهبی یهودیان در محوطه مسجد حمایت می کند و وضعیت تاریخی موجود را به چالش می کشد.

 

دفتر هرتزوگ بعداً گفت که او این نگرانی‌ها را مستقیماً با بن گویر در میان گذاشته است.

بن گویر گفته است که “گفتوگوهای مثمر ثمری” با هرتزوگ داشته و قصد دارد مواضع حزبش را توضیح دهد. این سیاستمدار ناسیونالیست افراطی – که می‌خواهد وزیر پلیس شود – زنگ خطر را در میان فلسطینی‌ها و همسایگان عرب اسرائیل به صدا درآورده است که نگرانند حضور او در دولت بتواند تنش‌های خاورمیانه را دامن بزند.

انتخابات هفته گذشته پس از پنج انتخابات در کمتر از چهار سال، به بن بست پایان داد. حزب لیکود نتانیاهو همراه با احزاب کوچک‌تر راست افراطی و مذهبی، ۶۴ کرسی در پارلمان ۱۲۰ کرسی، اکثریت قاطع،  را به دست آورد و روند تشکیل دولت را تسهیل کرد.

حزب بن‌گویر، صهیونیست‌های مذهبی، در انتخابات هفته گذشته، تعداد کرسی‌های خود در کنست را دو برابر کرد و به ۱۴ کرسی رساند. دولت جدید اسراییل احتمالاً یکی از راست‌گراترین دولت‌های این رژیم خواهد بود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=48696

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.