4
عضو شورای شهر تبریز:

استفاده از اماکن تاریخی برای کاربری‌های اداری ممنوع شود

  • کد خبر : 48801
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱:۱۶
استفاده از اماکن تاریخی برای کاربری‌های اداری ممنوع شود
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای شهر تبریز گفت: استفاده از اماکن تاریخی جهت کاربری‌های اداری ممنوع شود.

به گزارش تبریزمن،  سیدکاظم زعفرانچیلر عصر امروز در جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار با اشاره به گزارشی که در خصوص آخرین وضعیت خانه‌های تاریخی تحت تملک شهرداری گردآوری شده است، اظهار کرد: ما تمام اطلاعات خانه‌های تاریخی و وضعیت موجود آنها را به سختی یافته و جمع‌آوری کرده‌ایم، گزارش مصوری با تمام ویژگی‌ها را در جلسه علنی ارائه خواهم داد تا اطلاعات در دست همه اعضای شورا قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کارشناسان کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز به دلیل عدم تجمیع و نبود اطلاعات کافی، در راستای گردآوری اطلاعات مربوط به خانه‌های تاریخی زحمات بسیاری را متحمل شدند، اذعان کرد: در یکی از اسناد دریافتیم که شهرداری در سال ۱۳۷۱ خانه شربت اوغلی را به بنیاد ایران شناسی تحویل داده، جالب است که متأسفانه این بنیاد در نگهداری این اثر تاریخی کوتاهی می‌کند.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: دقیقاً خانه اردوبادی هم همچون خانه شربت اوغلی به اسناد ملی داده شده است که لازم است برخی امور در خصوص گذشته و آینده این خانه‌ها شفاف سازی شود و موضوعاتی که مبهم است روشن شده و همچنین برای آینده نیز برنامه‌ای مطلوب تدوین شود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: باید آئین‌نامه‌ای تدوین شود که موضوع کاربری و نگهداری از خانه‌های تاریخی مشخص شده و استفاده از اماکن تاریخی جهت کاربری‌های اداری ممنوع شود.

وی از شناسایی ۱۰۷۵ خانه تاریخی در تبریز خبر داد و گفت: تبریز تاریخ بسیار غنی دارد که باید داشته‌های تاریخی خود مراقبت کرده و برای استفاده در حوزه گردشگری با برنامه‌تر حرکت کنیم تا خود مردم هم برای تبدیل این خانه‌ها به اماکن اقامتی و گردشگری رغبت داشته باشند.

وی خواستار تأسیس شرکت توسعه گردشگری و بهره‌برداری از اماکن تاریخی شهرداری تبریز شد و گفت: این شرکت می‌تواند با هدف نگهداری و توسعه مالی و گردشگری راه‌اندازی شود، ضمن اینکه معتقدم تهیه و تدوین آئین نامه بهره‌برداری از خانه‌های تاریخی در رابطه با مسائل نظارتی، نحوه واگذاری، چارچوب قرارداد و بحث مرمت و نگهداری از ضروریات گردشگری شهر تبریز است.

زعفرانچیلر در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: حتماً با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان جلسه داشته باشیم چراکه آنها اماکن متعددی دارند و در این زمینه اقداماتی را عملیاتی کرده‌اند که از تجربیات آنها هم استفاده کنیم.

مقرر گردید کمیته کارشناسی در خصوص تدوین آئین نامه بهره برداری از خانه‌های تاریخی و موضوع تأسیس شرکت توسعه و بهره برداری گردشگری تبریز اقدامات لازم را انجام داده و سپس موارد را به منظور بررسی بیشتر به کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز ارجاع دهند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=48801

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.