9

چین در حال آماده شدن برای یک پرتاب مهم است

  • کد خبر : 48862
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
چین در حال آماده شدن برای یک پرتاب مهم است
فضاپیمای باری "تیانژو ۵" (Tianzhou ۵) چین در شرف پرتاب به مقصد ایستگاه فضایی تیانگونگ این کشور است.

به گزارش تبریزمن به نقل از چاینادیلی، در حالی که چین برای پرتاب فضاپیمای باری تیانژو ۵ آماده می‌شود، فضاپیمای باری تیانژو ۴ این کشور در حال آماده شدن برای بازگشت به زمین است.

به گزارش آژانس فضایی سرنشین‌دار چین، ترکیبی از فضاپیمای باری تیانژو ۵ و موشک حامل لانگ مارچ ۷ وای ۶ (Long March ۷ Y۶) روز چهارشنبه قبل از حرکت فضاپیمای باری تیانژو ۴ از ایستگاه فضایی تیانگونگ، در بعدازظهر به منطقه پرتاب در ونچانگ، استان هاینان منتقل شد.

این آژانس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که فضاپیمای باری تیانژو ۵ در آینده نزدیک در زمان مناسب به فضا پرتاب خواهد شد.

این آژانس افزود: امکانات در منطقه پرتاب فضاپیمای ونچانگ، در شرایط خوبی است و بررسی‌های مختلف عملکرد این فضاپیما قبل از پرتاب و آزمایش‌های مشترک طبق برنامه‌ریزی انجام خواهد شد.

این آژانس گفت: فضاپیمای باری تیانژو ۴ روز چهارشنبه در ساعت ۲:۵۵ بعد از ظهر به وقت محلی از تیانگونگ خارج شد و در زمان مناسب توسط کنترل‌کننده‌های زمینی به زمین هدایت خواهد شد.

تیانژو ۴ که در ۱۰ مه از مرکز پرتاب فضایی ونچانگ در استان هاینان پرتاب شد، یک روز بعد از آن روز در فاصله ۴۰۰ کیلومتری به تیانگونگ متصل شد. این فضاپیما با حمل نزدیک به ۶ متریک تن سوخت موشک و مواد، از جمله بیش از ۲۰۰ بسته، وظیفه پشتیبانی از ماموریت شنژو۱۴ را برعهده داشت که طی آن یک خدمه سه نفره قرار است ۶ ماه را در داخل ایستگاه فضایی سپری کنند. خدمه این ماموریت تاکنون بیش از پنج ماه را در ایستگاه فضایی چینی‌ها موسوم به تیانگونگ سپری کرده‌اند.

تیانژو ۴ سومین فضاپیمای باری است که پس از تیانژو ۲ و تیانژو ۳ در آنجا متصل شده است. هر فضاپیمای باری تیانژو که برای عملکرد بیش از یک سال طراحی شده است، دارای دو بخش است: یک کابین بار و یک بخش پیش رانش. طول این فضاپیماها ۱۰.۶ متر و عرض آن ۳.۳۵ متر است.

این وسیله نقلیه باری ۱۳.۵ تن وزن دارد و می‌تواند تا ۶.۹ تن مواد را به ایستگاه فضایی منتقل کند.

در حال حاضر، ایستگاه تیانگونگ  از یک ماژول اصلی، دو ماژول آزمایشگاهی و یک فضاپیما برای انتقال فضانوردان تشکیل شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=48862

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.