2

امام جمعه تبریز: مراقب تنفس مصنوعی آمریکا به اغتشاشات باشید

  • کد خبر : 48920
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
امام جمعه تبریز: مراقب تنفس مصنوعی آمریکا به اغتشاشات باشید
امام جمعه تبریز گفت: مراقب تنفس مصنوعی آمریکا باشید چراکه اکنون دایره اغتشاشات محدود شده است اما باید مراقب تنفس مصنوعی نظام سلطه برای گسترش این ناآرامی‌ها بود.

به گزارش تبریزمن، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: آمریکا به دنبال سرنخی برای احیای اغتشاشات خواهد بود؛ بنابراین باید مسائل را برای قشر جوانان جوانان تبیین کرد.

وی افزود ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا جمعه گذشته ادعا کرده بود «ایران به زودی آزاد خواهد شد»؛ اولاً آمریکا هیچ وقت آزادی‌بخش نبود و همواره آمریکایی‌ها در دو کار به شدت تخصص دارند که یکی اشغالگری و دیگری کودتا است.

وی افزود: آزادسازی به سبک آمریکا یعنی تخریب و ویرانی؛ شما آمریکایی‌ها که از آزادی حرف می‌زنید چه آزادی در ویتنام یا در افغانستان و عراق و سوریه به ارمغان آورده‌اید؟ آن رژیم دست نشانده شما (رژیم صهیونیستی) در منطقه با فلسطین چه کرده است؟ شما مدعی آزادسازی هستید، ننگ‌تان باد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه البته حضور حماسی و معنادار مردم ایران در راهپیمایی ۱۳ آبان با محتوای استکبارستیزی و خروش عیار خوبی برای شناخت فضای حقیقی ایران و تفکیک با فضای مجازی و فضای رسانه و اپوزیسیون و افکار خیالی آمریکا بود، گفت: بهتر است آمریکا بیشتر از این خود را با افکار خیالی درگیر نکند؛ البته اپوزیسیون‌ها هر تلاش را برای ناآرامی در کشور خواهد کرد و از هیچ اتفاقی نمی‌گذرد.

وی با تاکید بر اینکه سخنی با همسایگان ایران دارم، خاطرنشان کرد: همسایگان در نگاه ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران همواره محترم بوده‌اند و ما در مسائل منطقه‌ای در موضع صلح و برادری ایستاده‌ایم و هیچ وقت به حقوق همسایگان تجاوز نکرده و اجازه هم ندادیم که کشوری حقوق ما را پایمال کند.

وی ادامه داد: انتظار داریم تا همسایگان نیز در موضع صلح و برادری با ما تعامل کنند، جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده است رزمایش اخیر جمهوری اسلامی لر علیه هیچیک از همسایگان نبود و اهداف مشخص خود را داشت.

امام جمعه تبریز متذکر شد: ما معتقدیم مداخله خارجی در روابط کشورها مضموم است و نباید کشورهای همسایه به سکوی ارسال تروریست به کشورهای دیگر تبدیل شود.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران منادی صلح و برادری با همسایگان و مخالف سرسخت هر گونه مداخله است و جبهه انقلاب لکنت دارد و باید برداشته شود و با زبان گویا گره‌ها را باز کرد چراکه جوانان فرزندان و سرمایه ما هستند.

وی در ادامه با تبریک به نیروهای متخصص سپاه پاسداران و هوافضای سپاه در ساخت موشک بالستیک گفت: موشکی ساختند که تا هفت دقیقه به هدف نهایی می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به ۲۶ آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد، گفت: امام (ره) در دو جا از باید استفاده کرد؛ یکی در آبادان و یکی هم در سوسنگرد که فرمودند حصر سوسنگرد باید تا فردا آزاد شود و نقش لشکر عاشورا در جریان سوسنگرد فراموش نشدنی است.

وی ادامه داد: در سوسنگرد بنی صدر اجازه نمی‌داد که ارتش و تیپ دو برای یاری رساندن کمک کند و شبانه رهبر معظم انقلاب به همراه شهید چمران با بیت امام (ره) تماس گرفت و تکلیف خواست و در نهایت دستور امام (ره) را اجرا کردند و می‌توان گفت که اگر سوسنگرد پیروزی رسید به خاطر وحدت نیروهای مسلح و اطاعت محض از فرامین امام (ره) بود.

وی با اشاره به روز کتاب نیز گفت: انسان به دنبال یک دوست خوب است، کتاب به عنوان دوست خوب می‌تواند باشد، کتاب و نگارش کتاب از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید آل هاشم اضافه کرد: کتاب بزرگترین عامل صیانت و نگهداری از اندیشه‌ها و عموم دانشمندان است و باعث رشد فکری جامعه می‌شود، علم با تمام ارزش‌های ذاتی خود اگر محبوس باشد و منتقل نشود، کوچک‌ترین ارزشی نخواهد داشت.

وی در پایان یادآور شد: امروزه با وجود گسترش امکانات دیجیتالی و ارائه کتاب‌های الکترونیکی هیچ چیزی جای کتاب را نمی‌گیرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=48920

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.