9
در جلسه شورای مسکن شهرستان اهر عنوان شد؛

سکونت ۳۴هزارنفر از جمعیت اهر در مناطق حاشیه نشین و بافت فرسوده

  • کد خبر : 48926
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
سکونت ۳۴هزارنفر از جمعیت اهر در مناطق حاشیه نشین و بافت فرسوده
با اعلام مدیران شهرستان اهر ۳۴ هزار نفر از جمعیت این شهر در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده سکونت دارند.

به گزارش تبریزمن، حیدر رضایی، معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری اهر ظهر امروز جمعه در جلسه شورای مسکن و بررسی پروژه‌های شهرستان اهر گفت: بارها از نقض طرح جامع شهری از سوی شهرداری اهر را شاهد بودیم، یعنی تا زمانی که طرح جامع تصویب و ابلاغ شود پروانه ساخت داده‌اند که این امر بر خلاف طرح جامع شهری است.

وی افزود: فرمانداری اهر در خصوص سکونتگاه‌های غیررسمی تحت فشار است. مناطقی که ۱۰ سال قبل به محدوده شهری الحاق و خدمات زیربنایی آن‌ها تأمین شده، در سکونتگاه‌های غیررسمی اهر حداقل نصف خدمات شهری وجود ندارد و باعث می‌شود تا فرمانداری به جای شهرداری مؤاخذه شود.

رضایی ابراز داشت: حداقل انتظار این بود تا خدمات‌رسانی به سکونتگاه‌های غیررسمی اهر در طرح جامع شهری پیش‌بینی شود، اما متأسفانه شاهد غفلت در این زمینه بودیم.

وی گفت: ساخت‌وسازها در حریم شهر اهر با نقش‌آفرینی برخی بنگاه‌داران انجام و شهر اهر بدون ضوابط شهرسازی در حریم توسعه می‌یابد، البته اصول مهندسی و استحکام بنا در ساخت‌وسازهای حریم شهر رعایت نمی‌شود.

آمادگی شهرداری برای مطالعه طرح جامع کمربند سبز اهر

محمدباقر خانی در جلسه شورای مسکن و بررسی پروژه‌های شهرستان اهر با اشاره به این‌که ورودی‌ها و خروجی‌های چهارگانه شهر اهر به هیچ عنوان در خور شأن نیست، اظهار داشت: همچنین نیمه‌تمام ماندن پروژه‌های کمربندی شرقی، غربی و جنوبی در تردد مسافران به شهرهای شمالی و استان اردبیل، بار ترافیکی شهر اهر افزایش یافته و شهروندان اهری کلافه و گله‌مند می‌شوند.

شهردار اهر از ارجاع طرح ساماندهی ورودی شهر اهر از سمت جاده کلیبر به کارگروه امور زیربنایی آذربایجان‌شرقی خبر داد و افزود: کارگروه امور زیربنایی استان از بابت طرح ساماندهی ورودی شهر اهر از سمت جاده کلیبر از ما اسناد و مدارک خواسته تا طرح را بررسی کند هرچند این روند طولانی خواهد بود لذا در این زمینه به همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی نیازمندیم.

وی بابیان این‌که شهر اهر با زیباسازی ورودی‌ها و خروجی‌ها به مسافران و گردشگران معرفی می‌شود، گفت: متأسفانه وضعیت ورودی‌ها و خروجی‌های شهر اهر نامطلوب است و از طرفی هم جزو محدوده شهری نیست تا شهرداری اهر ساماندهی کند، با این حال طی تفاهم‌نامه‌ای با اداره راهداری، قصد داریم تا مقابل پلیس‌راه و در جاده کلیبر تا آرامستان آیت‌الله برقی را ساماندهی کنیم.

خانی از آمادگی شهرداری اهر در همکاری با اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی برای اجرا و مطالعه طرح جامع کمربند سبز شهر اهر خبر داد، یادآور شد: در صورت تمایل اداره‌کل راه و شهرسازی استان، شهرداری اهر آماده همکاری در مطالعه و اجرای طرح جامع کمربند سبز شهر اهر است تا به‌عنوان اولین شهرداری در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

شهردار اهر با ذکر این‌که ۲۳ هزار نفر از جمعیت شهر اهر در سکونتگاه‌های غیررسمی در ۲۷۰ هکتار از وسعت شهر زندگی می‌کنند، گفت: همچنین ۱۱ هزار نفر از جمعیت شهر اهر در بافت فرسوده میانی و تاریخی سکونت دارند، یعنی یک سوم جمعیت شهر اهر در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده ساکن هستند و شهرداری اهر بر اساس طرح جامع ۱۴۰۰ هکتار محدوده خدمات شهری و ۱۲ هزار و ۹۶۰ هکتار حریم مصوب دارد.

وی با قدردانی از همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با شهرداری اهر خاطرنشان کرد: هرچه از اداره‌کل راه و شهرسازی استان درخواست کردیم پاسخ منفی نشنیدیم، از این‌رو شهرداری اهر برای مشارکت در تکمیل کمربندی شرقی در حوزه تملک اراضی آماده همکاری دوجانبه است و همچنین درخواست همکاری در تعیین تکلیف طرح ساماندهی ورودی شهر اهر از سمت جاده کلیبر در کارگروه امور زیربنایی استان را داریم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=48926

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.