0

نتایج زنده انتخابات کنگره آمریکا، ۴ کرسی دیگر به نام دموکرات‌ها ثبت شد

  • کد خبر : 48832
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
نتایج زنده انتخابات کنگره آمریکا، ۴ کرسی دیگر به نام دموکرات‌ها ثبت شد
بر اساس نتایجی که تا این لحظه از شمارش آرای انتخابات کنگره آمریکا منتشر شده، حزب جمهوری‌خواه ۲۱۱ کرسی و حزب دموکرات ۱۹۷ کرسی مجلس نمایندگان را به خود اختصاص داده‌اند و در مجلس سنا هر دو حزب ۴۸ کرسی به دست آورده‌اند.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری رویترز، هر حزب برای کسب اکثریت مجلس نمایندگان به ۲۱۸ کرسی نیاز دارد. بدین ترتیب، جمهوری‌خواهان به ۷ کرسی و دموکرات‌ها به ۲۱ کرسی دیگر نیاز دارند.

در مجلس سنا، جمهوری‌خواهان به ۵۱ کرسی و دموکرات‌ها به ۵۰ کرسی دیگر نیاز دارند، زیرا کاخ سفید اکنون در کنترل دموکرات‌هاست و در صورت تساوی ۵۰-۵۰ سنا – با در نظر گرفتن معاون رئیس جمهوری آمریکا به عنوان رئیس مجلس سنا – در اختیار دموکرات‌ها قرار می گیرد.

گرچه جمهوری‌خواهان تا این لحظه پیشتاز هستند، اما جو بایدن، رئیس‌جمهوری دموکرات آمریکا اعلام کرده که هنوز از پیروزی حزب دموکرات در مجلس نمایندگان ناامید نیست.

جمهوری خواهان از قبل اعلام کرده‌اند که اگر کنترل مجلس نمایندگان را به دست بگیرند، تحقیقاتی درباره عملکرد جو بایدن و دولتش آغاز خواهند کرد. همچنین بایدن برای تصویب طرح‌های خود به حمایت مجلس نیاز دارد و اگر مجلس نمایندگان در کنترل جمهوری‌خواهان قرار گیرد، برنامه‌های بایدن – از جمله کمک‌های گزاف مالی و نظامی به اوکراین – با مشکل مواجه خواهند شد.

در این انتخابات تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنای آمریکا به رای گذاشته شده است.

در انتخابات کنگره آمریکا، اکثر کرسی‌ها در اختیار حزبی که آن‌ها را از قبل در اختیار داشته، باقی می‌ماند و رقابت اصلی در واقع بر سر چند کرسی حساس است. مقامات در ایالت‌های آریزونا و نوادا اعلام کرده‌اند که شمارش آرای مجلس سنا در این دو ایالت ممکن است تا هفته آینده طول بکشد.

گرچه ‌جمهوری‌خواهان اکنون پیشتاز هستند، اما عملکرد آن‌ها از آنچه فکر می‌کردند، ضعیف‌تر بوده است. تا قبل از انتخابات، پیشبینی می‌شد که حزب جمهوری‌خواه با اکثریت نسبتا قاطعی کنترل مجلس نمایندگان را به دست بگیرد، اما خروجی صندوق‌ها حکایت از چنین قطعیتی ندارد.

برخی از برجسته‌ترین نامزدهای مورد حمایت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا از حزب جمهوری‌خواه در رقابت‌های کلیدی این انتخابات شکست خوردند و موقعیت ترامپ را به‌عنوان یک «شاه‌ساز» جمهوری‌خواه، مخدوش کردند. بسیاری ترامپ را مسئول عملکرد نسبتا ضعیف جمهوری‌خواهان در این انتخابات می‌دانند. با این حال، ترامپ اعلام کرده که در صورت پیروزی حزب جمهوری‌خواه، باید از او تقدیر شود اما در صورت شکست این حزب، هیچ تقصیری متوجه او نیست!

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=48832

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.