3
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

دولت منابع در اختیار داشته باشد، اعتبارات بخش اشتغال را تخصیص می‌دهد

  • کد خبر : 49059
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
دولت منابع در اختیار داشته باشد، اعتبارات بخش اشتغال را تخصیص می‌دهد
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولویت اول مصارف تبصره هدفمندی یارانه ها در قانون بودجه معیشت مردم و اولویت دوم اشتغال است، اظهار داشت: دولت در صورتی که منابع لازم را در اختیار داشته باشد، اعتبارات لازم را به اجرای این تبصره تخصیص می‌دهد.

به گزارش تبریزمن، سید محمدرضا میرتاج الدینی در مورد عملکرد دولت در اجرای تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ گفت: این تبصره مربوط به اشتغال زایی در کشور است و برای توسعه ۳۱ استان در نظر گرفته شده است، بر اساس این تبصره بانک‌های عامل مکلف شدند،  ۶/۱ برابر منابعی که دولت در تبصره ۱۸ برای تولید و اشتغال سرمایه گذاری می‌کرد از محل منابع خود به تولید و اشتغال وام بدهند.

میرتاج الدینی بیان داشت: طبق اظهارات رییس سازمان برنامه و بودجه در مورد مصارف تبصره ۱۸ قانون بودجه، دولت در صورتی که منابع لازم را در اختیار داشته باشد، به اجرای این تبصره تخصیص می‌دهد. اولویت اول مصارف این تبصره مربوط به معیشت مردم است و اولویت دوم اشتغال است، دولت از محل درآمدهای این تبصره ماهیانه ۲۷ هزار میلیارد تومان برای هدفمندی یارانه ها پرداخت می‌کند.

وی افزود: تکالیف دیگری در تبصره ۱۴ بر عهده دولت است که اگر مازاد بر مصارف اولویت دار معیشت در تبصره ۱۴، اعتباری باقی بماند به اشتغال اختصاص می یابد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه بیان داشت: دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ عملکرد خوبی در تبصره ۱۸  داشت  و در ۶ ماهه دوم سال بیش از۵۹ درصد این تبصره را عملیاتی کرده، این در حالی است که عملکرد دولت قبل در اجرای این تبصره صفر بود، در سال ۱۴۰۱ هم باید این تلاش ها صورت گیرد تا منابع معیشت و اشتغال در کشور به خوبی اجرایی شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=49059

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.