1
جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛

پیرمرد پرتغالی و آخرین آرزوی فوتبالی‌؛ رمز صعود در جیب کارلوس

  • کد خبر : 49077
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹
پیرمرد پرتغالی و آخرین آرزوی فوتبالی‌؛ رمز صعود در جیب کارلوس
کارلوس کی‌روش قصد دارد در چهارمین حضورش در جام جهانی اتفاقی تاریخی با تیم ملی فوتبال ایران رقم بزند؛ اتفاقی که صعود به مرحله حذفی این رقابت‌ها خواهد بود.

به گزارش تبریزمن، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر چهارمین جام جهانی خواهد بود که کارلوس کی‌روش حضور در آن را تجربه خواهد کرد. مربی که اولین حضورش در جام جهانی در سال ۲۰۱۰ با تیم ملی پرتغال بود و حالا برای سومین بار سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران را در این رقابت‌ها بر عهده خواهد داشت. تا همین چند ماه پیش کی‌روش تصور نمی‌کرد که بتواند در اواخر دوران مربیگری‌اش، یک بار دیگر شانس حضور در جام جهانی را داشته باشد؛ اما عملکرد اسکوچیچ و به خصوص سابقه نه چندان پررنگ او در مربیگری‌ باعث شد دست فدراسیون فوتبال بلرزد و به این نتیجه برسد که این مربی کروات برای سرمربیگری تیم ملی ایران در جام جهانی آنچنان که باید اسم و رسمی ندارد.

پیرمرد پرتغالی که پس از جام جهانی ۲۰۱۸ راهی کلمبیا و در ادامه مصر شده بود نتوانست موفقیتش در فوتبال ایران را در این ۲ کشور تکرار کند و حالا با بازگشت به ایران و به احتمال فراوان در آخرین تجربه مربیگری‌اش به دنبال آرزوهایی است که در شرایط منطقی دور از دسترس به نظر می‌رسند؛ اما او ثابت کرده راه کسب نتیجه مقابل تیم‌های قدرتمند را به خوبی می‌داند و مصداق این موضوع، نتایجی است که با تیم ملی ایران در جام‌های جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ کسب کرد.

کی‌روش می‌خواهد این بار بتواند با تیم ملی فوتبال ایران از گروه B جام جهانی قطر صعود کند. این صعود اتفاقی تاریخی خواهد بود؛ چرا که تا پیش از این فوتبال ایران تجربه حضور در مرحله حذفی جام جهانی را نداشته است. هر چند رخ دادن چنین اتفاقی بعید به نظر می‌رسد؛ اما در دوره پیشین جام جهانی هم کمتر کسی می‌توانست پیش‌بینی کند که ایران بتواند مقابل پرتغال به تساوی برسد، مراکش را مغلوب کند و در بازی با اسپانیا هم تنها یک گل دریافت کند.

 

در این بین کی‌روش با چالشی بزرگ روبرو است. او برای ۲ جام‌ جهانی پیشین برای ساختن و آماده‌سازی تیم ملی ماه‌ها فرصت داشت؛ اما این بار او تنها چند ماه پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ سرمربیگری تیم ملی را بر عهده گرفت. چالش دیگر کی‌روش، شناخت رقبای تیم ملی از تفکرات این مربی است. قطعا کی‌روش در قطر هم تیم ملی را با تاکتیک‌های کاملا دفاعی به میدان خواهد فرستاد و گری‌ ساوت‌گیت، گرگ برهالتر و راب پیج از این موضوع مطلع هستند و به همین خاطر بعید است این مربیان مقابل ایران سورپرایز شوند؛ با این حال تفکرات دفاعی کی‌روش در فوتبال دنیا زبانزد است و به همین خاطر حتی اگر حریفان تیم ملی ایران هم از این موضوع مطلع باشند باز هم کار بسیار دشواری برای مقابله با این تفکرات خواهند داشت.

مهمترین اهداف کی‌روش در مرحله گروهی جام جهانی، کسب تساوی مقابل انگلیس و حتی آمریکا است و البته روی ۳ امتیاز بازی با ولز حساب باز کرده است. اگر ایران از انگلیس شکست بخورد آن وقت است که کی‌روش باید به دنبال غلبه بر آمریکا هم باشد؛ چرا که بعید است بتواند با ۴ امتیاز صعود کند.

ممکن است همه این احتمالات با اتفاقاتی که در جام جهانی برای تیم ایران رخ دهد متفاوت باشد؛ اما تنها نکته‌ای که می‌توان با قاطعیت به آن اشاره کرد انگیزه کی‌روش است. او به دنبال بهترین اتفاق در آخرین حضورش در جام جهانی است. مربی که همیشه اهداف بلندپروازانه‌ای داشته و می‌داند چگونه تیم‌های بزرگ را زمینگیر کند. باید امیدوار بود تا همچون بازی با آرژانتین، پرتغال، اسپانیا و مراکش شاهد اتفاقات خوبی برای فوتبال ایران باشیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=49077

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.