11
کنعانی مقدم:

معترضین را باید از اغتشاشگران و تروریست‌ها جدا کر

  • کد خبر : 49003
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
معترضین را باید از اغتشاشگران و تروریست‌ها جدا کر
دبیر سیاسی جبهه ایستادگی گفت: معترضین را باید از اغتشاشگران و تروریستان جدا کرد و تروریست‌ها به اشد مجازات برسند و معترضان متناسب با جرمی که صورت گرفته است محاکمه شوند.

به گزارش تبریزمن، حسین کنعانی مقدم دبیر سیاسی جبهه ایستادگی در گفتگو با خبرنگاران، درباره لزوم برخورد قضائی با اغتشاشگران اظهار کرد: قطعاً قانون این اجازه را به قوه قضائی می‌دهد که در مورد حوادث اخیر برخورد قضائی انجام شود اما این موضوع نباید طوری اجرا شود که باعث افزایش خشونت در مردم شود و باید در نهایت تساهل و تسامح صورت گیرد.

وی افزود: معترضین را باید از اغتشاشگران و تروریستان جدا کرد و تروریست‌ها به اشد مجازات برسند و معترض متناسب با جرمی که صورت گرفته است محاکمه شوند.

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی درخصوص نمایندگان مجلس که خواستار اعدام معترضین شده بودند نیز گفت: بحث قصاص مطرح است نه اعدام و اگر کسی جرمی انجام داده که حکم آن قصاص است باید اجرا شود اما نمایندگان مجلس نمی‌توانند به قوه قضائیه تکلیف کند که اعدام انجام شود چون اعدام باید با توجه به آئین دادرسی، قوانین کشور و حکم قاضی انجام شود.

وی افزود: این روش که ما قوه‌ی قضائیه را تحت فشار قرار دهیم و به آن دستور داد شود که حکم قصاص باید انجام شود، غلط است و باید اجازه بدهیم روند قانونی طی شود.

کنعانی مقدم راه حل‌هایی در مورد برگشتن آرامش در کشور ارائه داد و گفت: ما چند پیشنهاد به عنوان حزب سبز و عضو شورای مرکزی خانه احزاب مطرح کردیم. با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری در کرمانشاه فرمودند، بحث نظام حکمرانی کشور است که باید در مورد آن به یک اجماع برسیم و اگر نیاز به اصلاح قانون اساسی بود هر چه سریع‌تر انجام شود.

وی افزود: در خصوص مسائل مهم کشور که دولت نمی‌تواند در مورد آن تصمیم بگیرد و دچار مشکل است مانند برجام می‌توان از همه پرسی استفاده کرد و رأی مردم هم در این خصوص گرفته و به آن عمل شود.

کنعانی در ادامه تصریح کرد: در بحث آزادی‌های سیاسی اصلاح‌هایی مانند؛ اصلاح قانون جرم سیاسی و امکان تظاهرات مسالمت آمیز باید صورت گیرد و در مورد بحث معیشتی دولت باید به وعده‌هایی که داده است به خصوص بحث گرانی و تورم و کاهش ارزش پول ملی عمل کند و اگر نمی‌تواند عذر خواهی کند از مردم و کناره گیری کند.

کنعانی مقدم افزود: کنارگیری دولت هیچ منع قانونی و عقلانی ندارد، اگر وزیری نمی‌تواند کار کند و نمی‌تواند وظایف خود را انجام دهد باید توسط مجلس استیضاح شود و در صورت وزرا خودشان می‌بینند توانایی ندارند کناره گیری کرده و صندلی را به یک فرد لایق تر بسپارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=49003

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.