4
امیرعبداللهیان:

هیچ سلاحی به روسیه برای به کارگیری در جنگ اوکراین نداده‌ایم

  • کد خبر : 49038
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
هیچ سلاحی به روسیه برای به کارگیری در جنگ اوکراین نداده‌ایم
وزیر امور خارجه در گفتگو با وزیر خارجه بلغارستان گفت: بر اساس قطعنامه شورای امنیت، منعی در صادرات و واردات سلاح نداریم، اما هیچ سلاحی به روسیه برای به کارگیری در جنگ اوکراین نداده‌ایم.

به گزارش تبریزمن، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و «نیکولای میلکوف» وزیر امور خارجه بلغارستاندر تماس تلفنی امروز (جمعه) ۲۰ آبان ماه در گفت‌وگویی تلفنی، آخرین تحولات و مناسبات دوجانبه و بین‌المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو از موضع بلغارستان در محکومیت اقدام تروریستی داعش در حرم حضرت شاهچراغ (ع) شیراز تشکر و بر اهمیت روابط دوجانبه در آستانه یکصد و بیست و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور تأکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان به گفتگوهای اخیر جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین اشاره کرد.

امیرعبداللهیان در ارتباط با تحولات اوکراین تاکید کرد: ما مخالف تداومجنگ در اوکراین هستیم و برای آتش بس تلاش می‌کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه یادآور شد، ما بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، منعی در صادرات و واردات سلاح نداریم، اما هیچ سلاحی به روسیه برای بکارگیری در جنگ اوکراین نداده‌ایم. موضع ما مخالفت با گسترش ناتو در منطقه و مخالفت با جنگ در اوکراین است.

رئیس دستگاه دیپلماسی در پایان در خصوص برگزاری نشست فوق العاده شورای حقوق بشر سازمان ملل و هرگونه رفتار سیاسی علیه ایران، مواضع تهران را تبیین کرد.

وزیر امور خارجه بلغارستان نیز در این گفت و گوی تلفنی با اشاره به روابط دیرینه و خوب دو کشور، بر تداوم تلاش‌ها برای برگزاری کمیسیون مشترک در سال ۲۰۲۳ تاکید کرد.

نیکولای میلکوف از توضیحات وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات اوکراین و موضع کشورمان در مخالفت با تداوم جنگ و پیگیری راهکارهای سیاسی برای حل و فصل بحران اوکراین تشکر کرد و در ادامه افزود: دولت بلغارستان از روند احیای برجام و تحقق توافق میان ایران و جامعه بین المللی همواره حمایت می‌کند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=49038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.