6
کشتی گیری که باخته نمی خندد؛

توضیح علیرضا دبیر در مورد دلیل شادی نکردن کشتی‌گیران روی سکو

  • کد خبر : 49212
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
توضیح علیرضا دبیر در مورد دلیل شادی نکردن کشتی‌گیران روی سکو
رئیس فدراسیون کشتی در مورد دلیل شادی نکردن اعضای تیم ملی کشتی فرنگی روی سکوی مسابقات جهانی توضیح داد و گفت: کشتی گیری که باخته است چرا باید بخندد و شادی کند!

به گزارش تبریزمن، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در حاشیه مراسم تجلیل از تیم ملی کشتی فرنگی قهرمان جام جهانی گفت: تیم ما در جام جهانی کار بزرگی کرد و تیم اول و دوم دنیا را با شایستگی شکست داد، هرچند که داوری در این مسابقات اثرگذار بود و اصولاً داوران در کشتی فرنگی نیز دستشان بازتر است اما تیم ما با تمام این مسائل قهرمان شد.

وی تصریح کرد: در جلسه‌ای که لحظاتی پیش با تیم ملی کشتی فرنگی داشتم به آنها گفتم که آینده شما درخشان است و کشتی فرنگی حق عقب گرد ندارد و باید قهرمان جهان شوید. ما در صربستان بد آوردیم و به طور مثال مهدی محسن نژاد که از حریفش چندین پوئن پیش بود، ضربه شد اما توانست در جام جهانی جبران کند و همان حریف ترک را شکست دهد. به هرحال تیم ما در صربستان می‌توانست قهرمان شود اما باید دید که حکمت خدا چه بوده و باید به مشیت وی راضی بود.

دبیر در مورد نتیجه کسب شده در جام جهانی آذربایجان اظهار داشت: شاید روی کاغذ بردن تیم‌های اول و دوم دنیا برای تیم جوان شده ما سخت بود و کسی فکر نمی‌کرد که ما قهرمان شویم اما حسن رنگرز که در کشتی فرنگی کارشناس است پیش بینی برد ۶ بر ۴ ترکیه و ۵ بر ۵ آذربایجان را کرده بود که من هم چنین فکری نمی‌کردم.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: من اهل فضای مجازی نیستم، دنیای واقعی ۹ شب خواب و ۵ صبح بیدارباش است و فقط کار می‌کنم و باید به دنبال آن باشیم که خدا از ما راضی باشد و کار کنیم که خدا دوست داشته باشد، به هرحال بعداً متوجه شدم که برخی از کشتی گیران روی سکو خوشحالی نکردند، اما یک نکته‌ای وجود دارد که باید برای مردم بگویم، قهرمانی کشتی با قهرمانی فوتبال و بسکتبال متفاوت است. کشتی گیران یک نتیجه انفرادی دارند و یک نتیجه تیمی بدست می‌آید، ۵ کشتی گیر ما در فینال شکست خورده بودند و دوم شدن واقعاً برای کشتی گیر شادی ندارد و انتظار نداشته باشیم که کشتی گیری که باخته بخندد، خود من ۳ نقره دنیا گرفتم و پس از هر مسابقه تا ۳ ماه با ۱۰ من عسل هم نمی‌شد مرا خورد و این نیست که یک کشتی گیر ببازد و احساس خوشحالی کند.

وی ادامه داد: من با فلان شبکه مجازی که منافق است و پشت پرده‌هایی هم دارد، دعوا کردم که چرا کشتی را به حاشیه می‌برید.

دبیر گفت: کشتی گیرانی که در تیم‌های ملی هستند وارد این فضاها نمی‌شوند و به دنبال بالا بردن پرچم مقدس کشور هستند و پاک‌تر و سالم‌تر از اینها نداریم و من از تک تکشان ممنونم که زندگی و جانشان را برای کشتی داده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در محضر پدر معزز شهید کشتی گیر آرمان علی وردی هستیم، به واقع وی مظلوم شهید شد و من این شهادت را به خانواده وی تبریک و تسلیت می گویم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=49212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.