3

رسانه‌های اجتماعی در ترکیه محدود شدند

  • کد خبر : 49235
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
رسانه‌های اجتماعی در ترکیه محدود شدند
منابع خبری از اعمال محدودیت هایی در این کشور بر رسانه های اجتماعی در پی وقوع انفجار امروز در استانبول خبر می دهند.

به گزارش تبریزمن به نقل از هابر تُرک، منابع خبری در ترکیه از کُند شدن سرعت رسانه های اجتماعی در این کشور در پی وقوع حادثه انفجار در استانبول خبر می دهند.

بر اساس اعلام این رسانه، اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و یوتیوب با محدودیت هایی مواجه شده اند.

اکثر کاربران در ترکیه از سرعت پایین رسانه ها یاجتماعی در این کشور گلایه دارند و این سئوال را دارند که چرا این رسانه ها با محدودیت مواجه شده اند.

مقامات ترکیه پیشتر، شبکه‌های تلویزیونی را از پخش زنده از محل انفجار در استانبول منع کرده بودند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه هم پیشتر در سخنانی اعلام کرده بود: تعداد قربانیان انفجار در استانبول به ۶ نفر افزایش یافته است. به گفته وی ۵۳ نفر مجروح شدند.

رئیس جمهور ترکیه در سخنان امروز خود، انفجار امروز را حمله ای تروریستی نامید. اینکه بگوییم این حادثه قطعاً تروریستی است ممکن است اشتباه باشد، اما اولین اطلاعاتی که از استاندار دریافت کردیم، این انفجار ظاهراً حمله تروریستی است. شواهد و اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که انفجار در میدان تقسیم تروریستی بود و یک زن در آن نقش داشته است. تلاش برای تسخیر ترکیه و ملت آن از طریق تروریسم، امروز و فردا مانند دیروز به هدف خود نخواهد رسید. ملت عزیزمان مطمئن باشد که عاملان حمله خیابان استقلال حتماً مجازات خواهند شد. مقامات ترکیه برای شناسایی عاملان حمله شنیع در منطقه تقسیم استانبول تلاش می‌کنند. برای عزیزانی که امروز در ساعت ۱۶:۲۰ دقیقه (به وقت محلی) در بمب گذاری خیابان استقلال جان باختند طلب رحمت و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت دارم.

این در حالیست که ساعاتی پیش حادثه انفجار در مرکز استانبول گزارش شد.

تلویزیون ترکیه در این خصوص گزارش داده بود که انفجاری در مرکز استانبول به وقوع پیوست و ۳۸ نفر در این حادثه زخمی شدند. همچنین ۴ نفر هم بر اثر این انفجار جان باختند.

این انفجار در خیابان توریستی استقلال در میدان تقسیم واقع در قلب استانبول به وقوع پیوست.

فرماندار شهر استانبول در این باره اعلام کرد: در پی انفجار در خیابان استقلال در استانبول شماری کشته و زخمی شدند. نیروهای امنیتی و پلیس منطقه حادثه را به محاصره کامل خود درآورده و از هرگونه تردد در ان جلوگیری می‌کنند. امداد و نجات مجروحان نیز ادامه دارد.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات ترکیه، شبکه‌های تلویزیونی را از پخش زنده از محل انفجار در استانبول منع کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «علی یرلی‌کایا» استاندار استانبول نیز در این باره گفت: بر اساس برآوردهای اولیه در انفجاری که در خیابان استقلال رخ داد، ۳۸ تن مجروح شدند.

به گزارش اسپوتنیک، دادستانی استانبول از آغاز تحقیقات درباره انفجار در میدان تقسیم خبر داد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=49235

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.