2
وزارت دفاع روسیه:

اظهارات درباره اصابت موشک به لهستان یک اقدام تحریک آمیز تعمدی است

  • کد خبر : 49538
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
اظهارات درباره اصابت موشک به لهستان یک اقدام تحریک آمیز تعمدی است
وزارت دفاع روسیه اظهارات رسانه ها و مقامات لهستان مبنی بر اصابت موشک های روسیه به خاک این کشور را یک اقدام تحریک آمیز تعمدی خواند.

به گزارش تبریزمن به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اخبار رسانه‌ها و مقامات لهستان مبنی بر اصابت موشک‌های روسیه به منطقه برزیودوف یک اقدام تحریک آمیز تعمدی است.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع روسیه افزود که نیروهای مسلح این کشور هیچ گونه مواضع در نزدیکی مرزهای اوکراین و لهستان را هدف قرار نداده اند.

وزارت دفاع روسیه همچنین گفت که لاشه موشک‌هایی که تصاویر آن در رسانه‌ها منتشر شده، هیچ ارتباطی به تسلیحات روسیه ندارد.

گفتنی است که منابع خبری شامگاه سه شنبه از اصابت دو موشک به خاک لهستان در مرزهای اوکراین خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که این موشک‌ها به روستایی لهستانی در نزدیکی مرز اوکراین اصابت کرد که در نتیجه آن دو نفر کشته شدند.

در پی این موضوع «ماتیوز موراوسکی» نخست وزیر لهستان تمام برنامه‌های خود را لغو و رئیس جمهور لهستان نیز نشست اضطراری شورای امنیت ملی این کشور را خواستار شد.

در همین حال، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که در حال حاضر نمی‌تواند صحت گزارشات درباره اینکه موشک‌های مورد اصابت به لهستان روسی بوده اند را تأیید کند.

پنتاگون افزود: ما با نهایت جدیت گزارشات درباره اصابت دو موشک به لهستان را دنبال می‌کنیم. ما درباره دفاع از هر وجب از خاک کشورهای عضو ناتو کاملاً واضح هستیم. ما سلامت نیروهای خود در لهستان و غیره را مدنظر داریم و نسبت به اقدامات درباره حمایت از آنها اطمینان داریم اما شتابزده عمل نمی‌کنیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=49538

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.