8

رئیس شورای حاکمیتی سودان: اجازه انحلال ارتش را نمی دهیم

  • کد خبر : 49245
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
رئیس شورای حاکمیتی سودان: اجازه انحلال ارتش را نمی دهیم
رئیس شورای حاکمیتی سودان به سیاستمداران درباره دخالت در ارتش هشدار داد و تاکید کرد که اجازه انحلال ارتش را نمی دهیم.

به گزارش تبریزمن به نقل از المنار، «عبد الفتاح برهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان به سیاستمداران درباره دخالت در ارتش هشدار داد و تاکید کرد که اجازه انحلال ارتش را نمی دهیم.

وی افزود: ما به دنبال تشکیل دولت غیر نظامی هستیم و برای حفاظت از این دولت تلاش می کنیم و اگر این دولت از مسیر خود منحرف شود ما حضور داریم و اجازه این اقدام را نمی دهیم.

رئیس شورای حاکمیتی سودان ادامه داد: ارتش به دنبال تشکیل دولت غیر نظامی است و هر کس از دولت نظامی سخن بگوید او دشمن ما است.

برهان تاکید کرد: ما به شما اطمینان می دهیم که به مسیر خود برای تحقق ثبات و حفظ یکپارچگی سودان ادامه خواهیم داد و روابط با کشورهای همسایه شفاف و بدون تنش خواهد بود.

این در حالی است که عبدالفتاح برهان روز یکشنبه گذشته نیز در سخنرانی در یک پایگاه نظامی در شمال خارطوم پایتخت سودان گفته بود: ما از احزاب سیاسی خواستیم که مذاکره کنند و هیچ گروه یا حزبی نباید انتظار داشته باشد همه طرف‌ها از طرحی که او ارائه کرده است، پیروی کنند. همه باید بدون قید و شرط پای میز مذاکره بنشینند.

رئیس شورای حاکمیتی سودان افزود: ارتش از هیچ گروه و حزب خاصی جانبداری نخواهد کرد و نیروهای مسلح و نظامی، خطوط قرمزی هستند که نباید به آن متعرض شد. ما به کسانی که می‌خواهند پشت ارتش پنهان شوند هشدار می‌دهیم و به ویژه به دو گروه «کنگره ملی» یا «نهضت اسلامی» اعلام می‌کنیم که دور شوید و دست از نیروهای مسلح بردارید. ما با انقلاب هستیم و اجازه بازگشت رژیم حاکم سابق را نخواهیم داد. ارتش، کنگره ملی را به قدرت برنمی‌گرداند؛ ۳۰ سال در رأس قدرت بودن برای شما کافی است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=49245

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.