5
با حضور معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی؛

مسائل و مشکلات بخش صنعت و تولید شهرستان هریس بررسی شد

  • کد خبر : 49300
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲:۲۴
مسائل و مشکلات بخش صنعت و تولید شهرستان هریس بررسی شد
معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در سفر به شهرستان هریس، ضمن بازدید از چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بیلوردی، مسائل و مشکلات بخش صنعت و تولید این شهرستان را بررسی کرد.

به گزارش تبریزمن، محمد کلامی در این جلسه با تأکید بر عزم مدیران استانی برای تحرک بخشی به اقتصاد مناطق پیرامونی کلانشهرتبریز و توسعه متوازن در نقاط مختلف استان، خواستار تعامل حداکثری مدیران ادارات و سرپرستان بانک‌های عامل برای بازگشایی مسیر تولید و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در نواحی مستعد و به ویژه شهرستان هریس شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بی بدیل شهرک صنعتی بیلوردی از لحاظ موقعیت ممتاز قرارگیری در مجاورت بزرگراه تبریز، هریس، اهر به عنوان نزدیکترین و امن ترین بزرگراه در جوار کلانشهر تبریز، بر عزم جدی مقامات استانی جهت ارتقای جایگاه این شهرک به عنوان شهرک صنعتی برتر استان تاکید کرد.

کلامی، رفع مشکلات مالی و نقدینگی صنایع شهرستان را از اولویت‌های اصلی این ستاد تسهیل دانست و بر بررسی موارد مطرح شده توسط مدیران صنایع شهرستان تاکید کد.

وی همچنین بر علاج بخشی مشکلات سد اربطان و احداث سد هرزه ورزو تأمین برق شهرک صنعتی بیلوردی تاکید و خواستار مساعدت مدیران کل و تسریع در رفع موانع آنها شد.

کلامی گفت: در شهرک بیلوردی، واحدهای غیرفعال خلع ید و با تأمین برق مورد نیاز، این شهرک را تبدیل به کارگاه سازندگی در منطقه و شهرک صنعتی برتر می‌کنیم.

وی افزود: در بحث تأمین برق و انرژی در شهرستان هریس تصمیم گیری شد که در سطح استانی و ملی برای رونق بیشتر شهرستان و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و معادن شهرستان که جزوپیشران‌های توسعه در منطقه است، بررسی و اقدام کلی صورت گیرد.

جلیل‌وند، فرماندار هریس هم در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت بخش تولید و توانمندی‌های معدنی، صنعتی و کشاورزی شهرستان، بر لزوم استمرار حمایت‌های دولت و مجلس از روند توسعه شهرستان هریس و تسهیل روند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای بهره‌مندی از معادن منطقه و ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی بویژه صنایع پایین دستی مس تاکید کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=49300

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.