11

یک نهاد حقوقی، جنایت عربستان علیه مهاجران آفریقایی را محکوم کرد

  • کد خبر : 49279
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
یک نهاد حقوقی، جنایت عربستان علیه مهاجران آفریقایی را محکوم کرد
یک نهاد یمنی فعال در زمینه حقوق بشر، جنایت نیروهای عربستان علیه مهاجران آفریقایی و یمنی را محکوم کرد.

به گزارش تبریزمن به نقل از المسیره، «سازمان حقوق بشر و آزادی» یمن جنایت نیروهای عربستان علیه مهاجران آفریقایی و یمنی را محکوم و درباره اوضاع هزاران مهاجر در مراکز سعودی که شرایط بسیار ناگواری دارند ابراز نگرانی کرد.

سازمان مذکور در بیانیه ای افزود: از سازمان های بین المللی و داخلی می خواهیم که جنایت های رژیم آل سعود که ناقض قوانین بین المللی است را محکوم کنند.

این سازمان با تاکید بر اهمیت حمایت از مهاجران، عنوان کرد: ما خواهان اتخاذ اقدامات فوری از سوی جامعه بین الملل برای اعمال فشار به مسئولان رژیم آل سعود برای پایبندی به موازین انسانی و بین المللی هستیم.

گفتنی است، منابع یمنی روز گذشته گزارش دادند که نیروهای مرزبانی عربستان سعودی ده‌ ها مهاجر آفریقایی را در مرز این کشور و یمن به قتل رسانده است.

شبکه المسیره روز گذشته تصاویری را منتشر کرد که ده‌ها مهاجر آفریقایی توسط مرزبانان سعودی کشته شدند و همچنین نشان می‌دهد که مرزبانان سعودی ده‌ها مهاجر اتیوپیایی را دستبند زده‌اند که گمان می‌رود لحظاتی قبل از کشته شدن آنها بوده است.

همچنین این تصاویر یک گور جمعی با اجساد ده‌ها آفریقایی را نشان می دهد که از سوی مرزبانان سعودی کشته شدند.

بر اساس این گزارش، نجات یافتگان آفریقایی از این قتل عام تائید کردند که سربازان سعودی عمداً پس از جمع آوری ده‌ها مهاجر اتیوپیایی آنها را در اتاقی به جریان برق متصل کردند و کشتند.

پیش از این نیز رسانه‌های یمنی از کشته شدن هفت نفر بر اثر شکنجه ارتش عربستان سعودی خبر داده بودند.

بر اساس این گزارش، این افراد توسط نیروهای ارتش عربستان با شوک برقی شکنجه و سپس به قتل رسیدند.

یک منبع امنیتی یمنی اعلام کرد که به نظر می‌رسد شمار افرادی که بر اثر شکنجه نیروهای سعودی کشته شدند بیشتر از این تعداد باشد.

مناطق مرزی یمن همواره شاهد حملات توپخانه، موشکی و همچنین تیراندازی مرزبانی عربستان به سوی غیرنظامیان بوده و طی سال‌های اخیر صدها نفر از جمله شماری مهاجر آفریقایی به دست نیروهای سعودی کشته شدند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=49279

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.