4

آمریکا: به ارسال سامانه های پدافند هوایی به اوکراین ادامه می دهیم

  • کد خبر : 49541
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
آمریکا: به ارسال سامانه های پدافند هوایی به اوکراین ادامه می دهیم
مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که آمریکا و متحدانش به ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین از جمله سامانه های پدافند هوایی ادامه خواهند داد.

به گزارش تبریزمن به نقل از روسیا الیوم، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که واشنگتن حملات موشکی روسیه به اوکراین را محکوم می‌کند و به ارسال سامانه‌های پدافند هوایی به کی یف ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش، سالیوان روز سه شنبه در بیانیه‌ای گفت: ایالات متحده حملات موشکی اخیر روسیه به اوکراین را به شدت محکوم می‌کند.

وی همچنین افزود که ایالات متحده و شرکا و متحدانش به ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین از جمله سامانه‌های پدافند هوایی ادامه خواهند داد و تا زمانی که ضرورت داشته باشد در کنار اوکراین خواهند بود.

این در حالی است که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید پیش از این در ادامه سیاست های تنش آفرین کاخ سفید در سخنانی اعلام کرده بود: آمریکا قصد کاهش سرعت کمک نظامی به اوکراین را ندارد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید با ادعای کمک به اوکراین و در واقع به منظور کسب منفعت از فروش تسلیحات قدیمی خود به کی یف در این خصوص مدعی شد: ایالات متحده آمریکا با متحدان و شرکای خود همکاری می کند تا توانایی دفاعی اوکراین را افزایش دهد تا این تجهیزات را به اوکراین منتقل کنند. ما متوجه می شویم که چه تهدیدی اوکراین را در خطر قرار داده است و لذا تلاش خواهیم کرد تا آنها بتوانند از خود دفاع کنند!

در همین حال، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیشتر از کمک نظامی جدید به اوکراین به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار خبر داد.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه، ضمن اعمال تحریم‌های شدید و پیاپی علیه مسکو، انواع تسلیحات نظامی در اختیار ارتش اوکراین قرار دادند که به گفته کارشناسان این مسئله یکی از عوامل طولانی‌شدن جنگ در اوکراین است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=49541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.