4
مدیر بهره‌برداری شرکت گاز آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

اعمال محدودیت نیروگاه‌ها برای تأمین نیاز گرمایشی مردم در زمستان

  • کد خبر : 49369
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
اعمال محدودیت نیروگاه‌ها برای تأمین نیاز گرمایشی مردم در زمستان
مدیر بهره‌برداری شرکت گاز آذربایجان‌شرقی گفت: اعمال محدودیت نیروگاه‌ها برای تأمین نیاز گرمایشی مردم الزامی است.

به گزارش تبریزمن، خسرو آریان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی برودت هوای استان در زمستان امسال و افزایش تعداد مشترکان شهری و روستایی و به تبع آن تعداد مصرف. کنندگان گاز طبیعی، برنامه‌ریزی و پیش‌بینی اعمال محدودیت مصارف صنعتی و نیروگاهی برای تأمین نیازهای گرمایشی مردم توسط دیسپچینگ شرکت ملّی گاز ایران آغاز شده است.

وی گفت: در فصل زمستان با افزایش مصارف خانگی به منظور موازنه تولید و مصرف گاز در استان، ناگزیر از اعمال محدودیت مصارف برای بخش‌های نیروگاهی و صنعتی بر اساس میزان گاز برآورد و تخصیصی توسط دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران هستیم.

آریان‌پور با اشاره به اینکه در فصول گرم سال و افزایش مصرف برق، تأمین گاز نیروگاه‌ها در اولویت قرار داشت، افزود: در ۷ ماهه اول سال‌جاری حدود ۱۷۶۸ میلیون مترمکعب به بخش نیروگاهی اختصاص داشته که این رقم ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای اعمال محدودیت‌های بخش صنایع و نیروگاهی بر اساس موازنه تولید و توزیع گاز کشور و میزان گاز تحویلی و بر اساس اعلام‌های قبلی برای آمادگی بخش‌های نیروگاهی و صنعتی جهت به‌کارگیری سوخت دوم، فیلتراسیون و سایر اقدامات مربوطه صورت می‌پذیرد.

وی تاکید کرد: با وجود گازرسانی چشمگیر در کشور به دلیل افزایش چند برابری مصرف گاز، جلوگیری از افت فشار صرفاً در سایه همیاری تمام مشترکان در مدیریت مصرف حاصل می‌شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=49369

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.