5

افزایش ۲۲ درصدی مصرف گاز نیروگاههای آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 49307
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
افزایش ۲۲ درصدی مصرف گاز نیروگاههای آذربایجان شرقی
مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان آذربایجان‌ شرقی اعلام کرد: در هفت ماه گذشته حدود یک میلیارد و ۷۶۸ میلیون مترمکعب گاز به بخش نیروگاهی استان اختصاص یافت.

به گزارش تبریزمن، خسرو آریان‌پور افزود: این رقم ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: در فصل زمستان با افزایش مصارف خانگی به منظور موازنه تولید و مصرف گاز در استان، ناگزیر از اعمال محدودیت مصارف برای بخش‌های نیروگاهی و صنعتی بر اساس میزان گاز برآورد و تخصیصی توسط دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران هستیم.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اینکه در فصول گرم سال تأمین گاز نیروگاه‌ها در اولویت قرار داشت گفت: در فصل زمستان اعمال محدودیت گاز نیروگاه‌ها برای تأمین نیاز گرمایشی منازل الزامی است.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی برودت هوای استان در زمستان امسال و افزایش تعداد مشترکان شهری و روستایی و به تبع آن تعداد مصرف کنندگان گاز طبیعی، برنامه‌ریزی و پیش‌بینی اعمال محدودیت مصارف صنعتی و نیروگاهی برای تأمین نیاز‌های گرمایشی مردم توسط دیسپچینگ شرکت ملّی گاز ایران آغاز شده است.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان ادامه داد: برنامه‌ریزی برای اعمال محدودیت‌های بخش صنایع و نیروگاهی بر اساس موازنه تولید و توزیع گاز کشور و میزان گاز تحویلی و بر اساس اعلام‌های قبلی برای آمادگی بخش‌های نیروگاهی و صنعتی جهت به‌کارگیری سوخت دوم، فیلتراسیون و سایر اقدامات مربوطه صورت می‌پذیرد.

وی اظهار کرد: با توجه به گازرسانی چشمگیر در کشور به دلیل افزایش چند برابری مصرف گاز، جلوگیری از افت فشار صرفاً در سایه همیاری تمام مشترکان در مدیریت مصرف حاصل می‌شود.

در ۶ ماهه نخست امسال چهار میلیارد و ۴۱۶ میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شده که به ترتیب بیشترین مصرف گاز به بخش‌های نیروگاهی، صنعتی و خانگی اختصاص داشته است.

در شهریور ماه سال جاری ۷۴۲ میلیون کیلووات انرژی الکتریکی در نیروگاه‌های حرارتی تبریز، گازی صوفیان و حرارتی سهند تولید و به شبکه سراسری برق کشور تحویل داده شده است و در صورت کاهش سمهیه گاز این نیروگاه ها، احتمال مصرف سوخت جایگزین (مازوت) وجود دارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=49307

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.