2

بازداشت ۲۲ نفر دیگر در ارتباط با انفجار استانبول

  • کد خبر : 49449
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
بازداشت ۲۲ نفر دیگر در ارتباط با انفجار استانبول
وزیر کشور ترکیه ضمن مسئول دانستن عناصر پ ک ک در ارتباط با انفجار اخیر در استانبول، از بازداشت ۲۲ نفر خبر داد. «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه، از بازداشت ۲۲ نفر مرتبط با انفجار اخیر در خیابان استقلال، میدان تکسیم ترکیه خبر داد و اعلام کرد در میان این افراد شخصی که طرح این بمب‌گذاری را ریخته بود هم بازداشت شده است، او همچنین شبه‌نظامیان کردپ ک ک را مسئول و متهم در این حادثه دانست.

به گزارش تبریزمن به نقل از گاردین، تاکنون ۸ کشته و ۸۱ مجروح در این حادثه اعلام شده است و وزیر دادگستری ترکیه هم می‌گوید زنی برای ۴۵ دقیقه روی یک نیمکت در این میدان نشسته بود و انفجار پس از آن اتفاق افتاد. وزیر کشور ترکیه این انفجار را برنامه‌ریزی شده و گروهک تروریستی پ‌ک‌ک را مسئول این بمب‌گذاری عنوان کرد.

البته با آنکه گروه‌های کرد متهم در این حادثه عنوان شدند، تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این بمب‌گذاری را برعهده نگرفته است. گروهک پ‌ک‌ک را آنکارا، واشنگتن و اتحادیه اروپا تروریستی می‌نامند.

شب گذشته (یک‌شنبه) «علی یرلیکایا» فرماندار استانبول در توییتی اعلام کرد که این انفجار حدود ساعت ۱۶:۲۰ (۱۳:۲۰ به وقت گرینویچ) روز یکشنبه گزارش شده است.

یکی از ویدئو‌های منتشر شده در فضای مجازی شعله‌های آتش و صدای بلندی و همچنین عابران پیاده را در حال فرار نشان داد. تصاویر دیگر آمبولانس‌ها، ماشین‌های آتش‌نشانی و پلیس را در محل حادثه نشان می‌دهد. کاربران فضای مجازی هم گفتند در آن زمان مغازه‌های اطراف بسته شدند. در این خیابان توریست‌ها بیشتر گشت و گذار می‌کنند. ترکیه از سال ۲۰۱۵ بمب‌گذاری‌های بسیاری را گزارش داده است.

در همین حال، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در حادثه انفجار در استانبول ترکیه هیچ گردشگر ایرانی حضور نداشته است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=49449

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.