4

موافقت کمیسیون امنیت ملی با لایحه عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگ‌های

  • کد خبر : 49489
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از موافقت اعضای این کمیسیون با لایحه عضویت دولت ایران در سازمان همکاری شانگ‌های خبر داد.

به گزارش تبریزمن، ابوالفضل عموئی گفت: دولت لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگ‌های را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است. این لایحه برای بررسی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم، افزود: در این ۲ جلسه، بحث و تبادل نظر بین اعضای کمیسیون و نمایندگان دستگاه‌ها از جمله وزرات امور خارجه، ستاد کل نیرو‌های مسلح، وزارت اطلاعات و وزارت دفاع و مرکز پژوهش‌های مجلس درباره این لایحه و جزئیات آن صورت گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: این لایحه و جزئیات آن پیش از کمیسیون در جلسه کمیته روابط خارجی کمیسیون هم مورد بررسی هم قرار گرفته بود و پس از تبادل نظر ها، اکثریت اعضای کمیسیون با این لایحه موافقت کردند.

عموئی همچنین اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۰۶ عضو ناظر سازمان همکاری شانگ‌های بوده که از سال گذشته روند عضویت دائم در این سازمان را آغاز کرده و لایحه مربوطه به عضویت را به مجالس ارسال کرده، که پس از تایید آن در کمیسیون امنیت ملی، گزارش کمیسیون در صحن علنی به رای گذاشته خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم در ادامه گفت: دستور دوم کمیسیون، رفع ابهام از یک تبصره طرح تأسیس سازمان پدافند غیرعامل بود که روند رسیدگی آن هفته جاری در صحن علنی جریان داشت و یک مورد ابهام آن برای تعیین تکلیف به کمیسیون ارجاع شده بود.

وی افزود: در بررسی ابهام مطرح شده، کمیسیون، برای رفع ابهام رای داد که رئیس کمیته پدافند غیرعامل، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=49489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.