2

کاخ سفید: آمریکا قصد کاهش سرعت کمک نظامی به اوکراین را ندارد

  • کد خبر : 49239
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
کاخ سفید: آمریکا قصد کاهش سرعت کمک نظامی به اوکراین را ندارد
مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز در سخنانی اعلام کرد: آمریکا قصد کاهش سرعت کمک نظامی به اوکراین را ندارد.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه در ادامه سیاست های تنش آفرین کاخ سفید در سخنانی اعلام کرد: آمریکا قصد کاهش سرعت کمک نظامی به اوکراین را ندارد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید با ادعای کمک به اوکراین و در واقع به منظور کسب منفعت از فروش تسلیحات قدیمی خود به کی یف در این خصوص مدعی شد: ایالات متحده آمریکا با متحدان و شرکای خود همکاری می کند تا توانایی دفاعی اوکراین را افزایش دهد تا این تجهیزات را به اوکراین منتقل کنند. ما متوجه می شویم که چه تهدیدی اوکراین را در خطر قرار داده است و لذا تلاش خواهیم کرد تا آنها بتوانند از خود دفاع کنند!

وی ۱۹ آبان ماه از ارائه بسته جدید کمک های نظامی کشورش به اوکراین خبر داد. سالیوان گفته بود که واشنگتن بسته جدید کمک های نظامی به اوکراین را اعلام خواهد کرد.

وی همچنین افزود که این بسته شامل سامانه های پدافند هوایی مهمی همچون موشک های هوک و نیز ۴ سامانه پدافند آمریکایی از نوع آفینگر مجهز به موشک های استینگر است.

در همین حال، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیشتر از کمک نظامی جدید به اوکراین به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار خبر داد.

پنتاگون پیش از این اعلام کرده بود که آمریکا از زمان روی کار آمدن دولت جو بایدن تا کنون بیش از ۱۸.۹ میلیارد دلار کمک‌های نظامی به اوکراین کرده است.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه، ضمن اعمال تحریم‌های شدید و پیاپی علیه مسکو، انواع تسلیحات نظامی در اختیار ارتش اوکراین قرار دادند که به گفته کارشناسان این مسئله یکی از عوامل طولانی‌شدن جنگ در اوکراین است.

لازم به ذکر است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) با اشاره به درخواست جمهوری‌های دونباس برای کمک به آنها جهت رهایی از ظلم و ستم رژیم کی‌یف، فرمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد.

حملات موشکی گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف پس از انفجار در پل کریمه در ۱۶ مهر آغاز شده و به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌ های انرژی اوکراین از بین رفته است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=49239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.