10

کره جنوبی: اقدامات کره شمالی بسیار تهاجمی شده است

  • کد خبر : 49248
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
کره جنوبی: اقدامات کره شمالی بسیار تهاجمی شده است
رئیس‌جمهور کره جنوبی در دیدار با سران آمریکا و ژاپن مدعی شد رفتارهای کره شمالی بسیار تهاجمی شده و خواستار تقویت بیشتر همکاری‌های بین سه کشور شد.

به گزارش تبریزمن به نقل از رویترز، «یون سوک‌-یول»، رئیس‌جمهور کره جنوبی در دیدار سه‌جانبه با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و «فومیو کیشیدا»، نخست‌وزیر ژاپن در حاشیه اجلاس اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه‌آن) در کامبوج گفت اقدامات تحریک‌آمیز کره شمالی «بسیار تهاجمی» شده است.

وی با اشاره به به پیشرفت برنامه موشکی و هسته‌ای کره شمالی و آزمایش‌های موشکی پیاپی اخیر پیونگ‌یانگ، خواستار تقویت همکاری‌ها بین سئول، واشنگتن و توکیو شد.

جو بایدن نیز کره جنوبی و ژاپن را «متحدان کلیدی» واشنگتن توصیف کرد و درباره اظهارات رئیس‌جمهور کره جنوبی افزود آمریکا، کره جنوبی و ژاپن بیش از هر زمان دیگر درباره کره شمالی اتحاد بیشتری دارند.

در سال ۲۰۲۲، کره شمالی تاکنون در کل ۳۳ آزمایش موشک بالستیک انجام داده است. مقامات پیونگ‌یانگ تأکید دارند که آزمایش‌های موشکی آنها در پاسخ به تحریکات و تنش‌هایی است که آمریکا و کره جنوبی انجام می‌دهند. واشنگتن و سئول اخیراً رزمایش مشترکی را در نزدیکی مرزهای کره شمالی انجام دادند که در بخشی از آن ژاپن نیز حضور داشت.

مقامات کره جنوبی و آمریکا در هفته‌های اخیر بارها مدعی شدند که کره شمالی برای انجام هفتمین آزمایش اتمی آماده می‌شود. کره شمالی از سال ۲۰۱۷ تاکنون آزمایش اتمی انجام نداده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=49248

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.