8

دیدار سران استرالیا و چین برای اولین بار در حاشیه آسه‌آن

  • کد خبر : 49446
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
دیدار سران استرالیا و چین برای اولین بار در حاشیه آسه‌آن
دو مقام ارشد از کانبرا و پکن برای اولین بار در سه سال گذشته در حاشیه نشست اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا دیدار کردند. «لی که چیانگ» و «آنتونی آلبانیزی» نخست‌وزیران چین و استرالیا، امروز (دوشنبه) برای اولین بار در سه سال گذشته در حاشیه نشست اجلاس اتحادیه کشور‌های جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) در کامبوج با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش تبریزمن، خبرگزاری کایدو در گزارشی با اشاره به این نشست نوشت: «این دیدار نشانه بزرگی برای ترمیم روابط دوجانبه میان دو کشور است که رو به وخامت رفته بود. لی در این دیدار تاکید کرد که روابط دو جانبه در مسیر دشواری قرار گرفته است، اما چین حاضر است تا برای استرالیا از خود گذشتگی کند و برای ترویج روابط سالم و پایدار تلاش می‌کند.»

پیشتر زمانیکه «اسکات مورسون» نخست‌وزیر سابق استرالیا درخواستی برای تحقیق درباره منشا ویروس کرونا را داده بود روابط میان دو کشور رو به وخامت رفت. چین هم در واکنش به این درخواست، اعلام کرد که روابط دیپلماتیک در سطح بالا متوقف می‌شود و درادامه هم تحریم‌هایی را بر بخش تجاری بااسترالیا وضع کرد.

آلبانیزی هم در این نشست تاکید داشت که هفته آینده ۵۰ امین سالگرد روابط دیپلماتیک میان چین و استرالیاست از همین رو کانبرا هم در تلاش است تا روابط سالم و دیپلماتیک میان دو کشور حفظ شود. نخست‌وزیر استرالیا ابراز امیدواری کرد که بتواند در آینده نزدیک با «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین، دیداری داشته باشد و این اتفاق را «مسئله‌ای مثبت» خواند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=49446

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.