0

مقام سابق انگلیس: خودمان علت اصلی تورم هستیم، نه روسیه

  • کد خبر : 49425
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱:۰۵
مقام سابق انگلیس: خودمان علت اصلی تورم هستیم، نه روسیه
رئیس سابق بانک مرکزی انگلیس اذعان کرد که علت اصلی تورم در این کشور داخلی است و به روسیه مرتبط نیست.

به گزارش تبریزمن، در حالی که سیاستمداران انگلیسی روسیه را مسبب رکود اقتصادی و تورم در این کشور می‌دانند، مروین کینگ، رئیس سابق بانک مرکزی این کشور می‌گوید بانک‌های مرکزی کشور‌های غربی علت اصلی این وضعیت هستند. این گزارش به قرار زیر است.

به گزارش شبکه تلویزیونی راشاتودی، در میانه رکود اقتصادی و تورم در انگلیس، جرمی هانت وزیر دارایی این کشور می‌گوید تمامی این مشکلات اقتصادی را روسیه به وجود آورده است با این حال رییس سابق بانک مرکزی انگلیس معتقد است روایت متفاوتی دارد.

مروین کینگ در این خصوص گفت: بانک مرکزی انگلیس کنترل تورم در این کشور را از دست داده است. دولت نیز توانایی اداره درآمد‌های عمومی را ندارد. پس جای تعجبی ندارد که بازار‌ها به این وضع واکنش نشان دهند.

او با بیان اینکه بانک مرکزی و دولت اقتصاد را کنترل می‌کنند، درباره مسئول وضع کنونی این کشور گفت: به نظر من تمامی بانک‌های مرکزی کشور‌های غربی چنین اشتباه فاحشی را تکرار کرده اند. در دوران اوج همه گیری کرونا زمانی که اقتصاد در زمان اجرای محدودیت‌های کرونایی دچار رکود شده بود، بانک‌های مرکزی تصور کردند الان فرصت خوبی است که پول زیادی به بازار تزریق شود. این کار کاملاً اشتباه بود، زیرا در نهایت موجب افزایش تورم شد. پول زیادی صرف خرید کالا‌های اندک شد و حالا تورم ناشی از آن گریبانگیر کشور‌های غربی شده است. چنین وضعیتی قابل پیش بینی بود و پیش بینی هم شد و حالا هم شاهد افزایش تورم در اقتصادمان هستیم.

پیش از این نیز، «لیز تراس» نخست وزیر سابق انگلیس و یکی از سیاستمداران ارشد این کشور که دوران نخست وزیری او به چند ماه هم نرسید، تورم به وجود آمده در این کشور را به گردن روسیه انداخته بود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=49425

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.