6

جایزه اسب‌های برتر هفته دوم کورس اسبدوانی گنبدکاووس تعیین شد

  • کد خبر : 49694
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
جایزه اسب‌های برتر هفته دوم کورس اسبدوانی گنبدکاووس تعیین شد
رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس درشرق استان گلستان گفت: کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه این شهرستان ۶ میلیارد و ۶۴۱ میلیون ریال جایزه نقدی برای اسب‌های برنده هفته دوم این رخداد ورزشی تعیین کرد که به صاحبان آن پرداخت می‌شود.

به گزارش تبریزمن، بهروز نیازی روز چهارشنبه به خبرنگاران بیان داشت: برای شرکت در هفته دوم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس که قرار است روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری ( ۲۶ و ۲۷ آبان) در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شود، مالکان ۱۲۶ راس اسب از سه نژاد “ترکمن، تروبرد و دوخون” نام‌نویسی کردند.

وی بابیان اینکه هفته دوم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس در ۱۲ کورس به مسافت‌های هزار و هزار و ۲۰۰ متر برگزار می‌شود، افزود: در روز نخست این مسابقات که در ۶ کورس شامل چهار دور هزار متری و ۲ دور هزار و ۲۰۰ متری فردا پنجشنبه ۲۶ آبان برگزار می‌شود، ۶۳ راس اسب با هم رقابت می‌کنند.

نیازی اضافه کرد: کمیته برگزاری برای اسب‌های برنده اول تا سوم روز نخست هفته دوم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس ۲ میلیارد و ۹۵۱ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرد.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس ادامه داد: روز دوم مسابقات این هفته نیز جمعه ۲۷ آبان با شرکت ۶۳ راس اسب در ۶ کورس شامل پنج دور هزار متری و یک دور هزار و ۲۰۰ متری برگزار خواهد شد.

وی گفت: کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس برای اسب‌های برنده اول تا سوم روز دوم و پایانی هفته دوم این رخداد ورزشی ۳ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است.

نیازی بیان داشت: مطابق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است، مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه فصل جدید (۱۴۰۱) گنبدکاووس تا پایان اسفند روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته باحضور تماشاگران برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=49694

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.