9
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اذعان کرد

خودروهای بی‌کیفیت محیط‌بانان در مقایسه با شکارچیان/ لزوم افزایش بودجه ناوگان حفاظت محیط زیست

  • کد خبر : 49669
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
خودروهای بی‌کیفیت محیط‌بانان در مقایسه با شکارچیان/ لزوم افزایش بودجه ناوگان حفاظت محیط زیست
سرپرست معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خوردوهای مورد استفاده در مناطق حفاظت شده پاسخگوی نیاز محیط بانان نیست و باید مورد توجه قرارگیرد.

به گزارش تبریزمن، ایرج حشمتی در بازدید از تعدادی خودروهای تولید داخل با حضور جمشید محبت‌خانی – فرمانده یگان حفاظت محیط زیست – و نماینده رییس خودروهای تجاری وزارت صنایع در محوطه پارک طبیعت پردیسان گفت: با استناد به تجربیات گذشته، خودروهایی که در حال حاضر در اختیار  محیط بانان است، در مقایسه با خودروهای شکارچیان متخلف از لحاظ کیفیت و قدرت مناسب نیستند.

وی با اشاره به کیفیت خودروهای تولید داخل گفت: در تعقیب و گریز شکارچیان متخلف در مناطق جغرافیایی صعب العبور با شرایط آب و هوایی سخت، به خودروهای با کیفیت و قدرت بالا نیاز است.

حشمتی افزود: خودروها و موتورسیکلت‌های فعلی پاسخگوی نیاز محیط بانان نیست و در بازه زمانی پنج تا شش ساله فارغ از زمانی که از دست می‌دهیم برای تعمیرات و نگهداری آن‌ها هزینه‌های زیادی متحمل می‌شویم.

وی با بیان اینکه نیاز سازمان حفاظت محیط زیست به خودروهای ویژه محدود است، گفت: برای خودروسازان داخلی با تعداد محدود به صرفه نیست نسبت به خودروهای ویژه وارداتی اقدام کنند و خط تولید گسترده ای داشته باشند، در نهایت مجبور می‌شویم از خودروهای با کیفیت کمتر استفاده کنیم که آن هم تامین کننده نیاز ما نیست.

حشمتی با اشاره به این که برای تقویت ناوگان موتوری حفاظت محیط زیست باید اعتبارات لازم در برنامه‌های بودجه سال‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۵ پیش‌بینی شود، گفت: به کمیسیون زیر بنایی دولت پیشنهادهایی شده است که اگر قطعی شود، می‌توانیم صاحب خودروهای با کیفیت و مناسب شویم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، سرپرست معاونت محیط زیست انسانی خاطر نشان کرد: در صورتی خودروهای تولید داخل پاسخگوی نیاز ما نباشد، به سمت خودروهای وارداتی می رویم و سیاست سازمان حفاظت محیط زیست این است با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های بین‌بخشی شرایطی ایجاد کنیم تا وضعیت ناوگان موتوری حفاظت محیط زیست محیط زیست بهتر شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=49669

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.