4

کانادا یک قطعنامه ضدایرانی تکراری رابه مجمع عمومی سازمان ملل داد

  • کد خبر : 49623
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵
کانادا یک قطعنامه ضدایرانی تکراری رابه مجمع عمومی سازمان ملل داد
کانادا یک قطعنامه تکراری دیگر با ادعای سرکوب حقوق اقلیت ها در ایران را به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه داد.

به گزارش تبریزمن، قطعنامه‌ای که در آن به صورت مداخله جویانه ای ادعا شده که در ایران علیه اقلیت‌ها تبعیض وجود دارد و خواستار پایان این تبعیض‌های ادعا شده است، توسط یکی از کمیته‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید. این قطعنامه توسط کمیته مسائل اجتماعی، بشردوستانه و فرهنگی که به عنوان کمیته سوم نیز شناخته می‌شود، تهیه شده و قرار است ماه آینده برای تصویب نهایی به مجمع عمومی عمومی ارسال می‌شود.

قطعنامه مداخله جویانه فوق که توسط کانادا و ۵۰ عضو حامی از همه مناطق تهیه شده، با ۷۹ رأی موافق، ۲۸ رأی مخالف و ۶۸ رأی ممتنع به تصویب رسید. پاناما پس از بسته شدن رأی گیری، هشتادمین رأی موافق را ثبت کرد.

نماینده کانادا که دولتش به نادیده گرفتن حقوق بومیان کانادا معروف است، در معرفی این قطعنامه و در طی اظهاراتی قبل از رأی گیری ادعا کرد: «نگران تخلفات مداوم، به ویژه آزار و اذیت سیستماتیک اقلیت‌های قومی و مذهبی در ایران هستیم.» نماینده نیوزیلند نیز در اظهارات مشابه دیگری مدعی شد: «تهران باید پاسخگوی سرکوب سیستماتیک مداوم اقلیت‌ها باشد.»

همچنین انگلیس و استرالیا ادعاهای مشابهی علیه ایران مطرح کردند.

قطعنامه‌های مداخله جویانه سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر ایران برای نخستین بار نیست که در این سازمان ارائه می‌شود، بلکه از اوایل دهه ۱۹۸۰ هر ساله چنین قطعنامه‌هایی ارائه و تصویب شده است، هرچند این قطعنامه‌های جنبه نمادین و تبلیغاتی دارد.

از سوی دیگر، در ادامه رویکرد ضد ایرانی مقامات کانادایی، این کشور روز چهارشنبه با طرح ادعاهای واهی تحریم‌های جدیدی را علیه تهران وضع کرد. تحریم‌های اخیر اوتاوا علیه تهران به بهانه واهی ارائه پهپاد به روسیه و موضوعات حقوق بشری وضع شده اند.

خبرگزاری رویترز در این خصوص به نقل از وزارت خارجه کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد که کانادا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرده است و افراد متهم به نقض حقوق بشر و شرکت‌هایی که متهم به تأمین هواپیماهای بدون سرنشین روسیه برای استفاده در اوکراین هستند را، هدف قرار داده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه کانادا آمده است که این پنجمین بسته تحریمی است که کانادا در سال جاری علیه ایران اعمال کرده است و بر این اساس، ۶ شخص و ۲ نهاد هدف قرار گرفته اند.

به گزارش اسپوتنیک، در فهرست تحریم‌های اخیر، شرکت‌های صنایع هوایی شاهد و صنایع هوایی قدس ذکر شده اند که به ادعای اوتاوا در ساخت پهپاد برای ارسال به روسیه مشارکت داشته اند.

اواخر مهر ماه نیز این کشور اعلام کرده بود که ۱۰ شخص و نهاد ایرانی را تحریم کرده است.وزارت خارجه کانادا با انتشار بیانیه‌ای در این ارتباط گفته بود: ۶ فرد و ۴ نهاد جمهوری اسلامی ایران به دلیل نقض حقوق بشر در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند.اسامی نهادها و افرادی که در فهرست تحریم‌های کانادا قرار گرفته بودند به این شرح اعلام شد: خبرگزاری فارس، شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، محمد کرمی، صغری خدادای، عزت‌الله ضرغامی، سید مجید میراحمدی و عباس علی کدخدایی.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=49623

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.