2

دیدار هیات نظامی ندجا با فرمانده حمل و نقل نیروی دریایی اندونزی

  • کد خبر : 49854
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۲
دیدار هیات نظامی ندجا با فرمانده حمل و نقل نیروی دریایی اندونزی
فرمانده ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش ایران با فرمانده حمل و نقل نیروی دریایی اندونزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری مهر، ناخدایکم فرهاد فتاحی فرمانده ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با دریابان آگوسهاریادی فرمانده حمل و نقل نیروی دریایی اندونزی دیدار کرد.

دریابان آگوس هاریادی این دیدار را نقطه عطفی در تحکیم روابط دوستانه دو نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و اندونزی دانست و اظهار داشت: بسیاری از کشتی‌های ناوگان تجاری جمهوری اسلامی ایران از آب‌های اندونزی عبور می‌کنند و همین امر ضرورت افزایش همکاری‌های دوجانبه را دو چندان می‌کند.

دریابان هاریادی، اندونزی را کشوری متشکل از ۱۷۰ هزار جزیره کوچک و بزرگ توصیف کرد و گفت: با توجه به عبور بیش از ۶۰ درصد ناوگان تجاری دنیا از آب‌ها و آبراه‌های تحت تسلط اندونزی، راهبرد ما همواره روابط مسالمت‌آمیز با کشورهای دنیاست و روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

همچنین در این دیدار ناخدا یکم فرهاد فتاحی فرمانده ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش، توسعه روابط دو کشور ایران و اندونزی در حوزه روابط دریایی را باعث پیشرفت و افتخار جهان اسلام دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران باوجود تحریم‌های ظالمانه مستکبران، پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه‌های گوناگون به ویژه در صنایع دریایی داشته است که ثمره آن ساخت و تولید انواع تجهیزات سطحی، زیرسطحی، هوایی و موشکی است. انتقال تجربیات آموزشی و برگزاری رزمایشات مشترک میان دو نیروی دریایی ایران و اندونزی، موجب پیشرفت‌های چشمگیری برای طرفین، خواهد شد.

ناخدا یکم فتاحی افزود: هر دو کشور ایران و اندونزی در موقعیت استراتژیکی قرار دارند به طوری که نظارت بر امنیت تنگه هرمز توسط نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و نظارت بر امنیت تنگه مالاگا توسط نیروی دریایی اندونزی صورت می‌پذیرد که همین امر فصل مشترکی در ارتقا روابط نیروی دریایی دو کشور از طریق انتقال تجربیات آموزشی و اجرای رزمایشات است.

همچنین در این دیدار دریابان آگوس هاریادی، فرمانده حمل و نقلنیروی دریایی اندونزی از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در رزمایش بین المللی کومودو که هر دو سال یک بار در کشور اندونزی برگزار می‌شود، دعوت کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=49854

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.