2

کارشناسان احتمال برنده شدن ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا را بعید می‌دانند

  • کد خبر : 49811
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
کارشناسان احتمال برنده شدن ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا را بعید می‌دانند
احتمال ناچیزی وجود دارد تلاش ترامپ برای ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در انتخابات مقدماتی جمهوریخواهان با موفقیت روبرو شود.

به گزارش تبریزمن، به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، تحلیلگران به این خبرگزاری اعلام کردند کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای کاخ سفید در سال ۲۰۲۴، بعید است که از انتخابات مقدماتی جمهوریخواهان عبور کند و در واقع ممکن است در بلند مدت موجب تقویت حزب دموکرات شود.

ترامپ روز سه‌شنبه، یک هفته پس از آنکه حزب جمهوریخواه نتوانست کنترل سنا را به دست آورد و موج گسترده پیش بینی شده حمایت از جمهوریخواهان هرگز در انتخابات میان دوره‌ای مجلس نمایندگان محقق نشد، نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد. شماری از نامزد‌های مورد تایید ترامپ نتایج متفاوتی را در انتخابات میان دوره‌ای هفته گذشته مشاهده کردند که خود رئیس جمهور سابق آن را «ناامید کننده» توصیف کرد.

رویترز روز چهارشنبه اعلام کرد نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد اکثریت آمریکایی‌ها نمی‌خواهند ترامپ دوباره نامزد شود، در حالی که مشاوران جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا می‌گویند از رقابت مجدد با ترامپ استقبال می‌کنند. فرانسیس باکلی، استاد دانشکده حقوق دانشگاه جورج میسون، به این خبرگزاری اعلام کرد: «فکر نمی‌کنم او در انتخابات مقدماتی موفق شود.»

باکلی پیشنهاد کرد ترامپ همچنین برای نامزدی نسل جدیدی از رهبران در حال ظهور جمهوریخواه از جمله ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، که هفته گذشته بر حریف قدیمی‌اش، چارلز کریست، پیروز شد، و گلن یانگکین، فرماندار ویرجینیا، با رقابت سختی روبرو خواهد شد.

دن لازار، مورخ قانون اساسی و مفسر سیاسی هشدار داد ترامپ از آخرین روز‌های ریاست‌جمهوری خود در سال ۲۰۲۱، مشکلات مخرب زیادی را وارد رقابت برای نامزدی سال ۲۰۲۴ خواهد کرد. او افزود: «اگر انتخابات میان دوره‌ای چیزی را نشان داد، این است که روند دموکراتیک برای نامزد‌های ضد دمکراتیک سخت است. رای دهندگان نامزد‌هایی را انتخاب نمی‌کنند که فکر می‌کنند انتخابات اهمیتی ندارد.»

لازار اذعان کرد ترامپ به‌عنوان یک سیاستمدار باتجربه به وضوح این درس را درک کرده و سعی می‌کرد از آن درس بگیرد. ترامپ به وضوح این پیام را دریافت کرده است، به همین علت است که او یک بار در سخنرانی دیشب به انتخابات ۲۰۲۰ که گفته می‌شود به آرا به سرقت رفته است اشاره نکرد. این یک حذف شگفت انگیز بود با توجه به اینکه قبلاً در هر مرحله به آن‌ها اشاره می‌کرد. اما اکنون او می‌خواهدموضوع را به مسایل دیگر سوق دهد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=49811

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.