10

رفع تنش آبی در ۷۵۰ روستای آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 49829
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴
رفع تنش آبی در ۷۵۰ روستای آذربایجان شرقی
مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان شرقی از رفع تنش آب آشامیدنی ۷۵۰ روستا در استان خبر داد.

به گزارش تبریزمن، آقای اسکندری در نشست هم اندیشی دهیاران خداآفرین  از رفع تنش آب آشامیدنی ۷۵۰ روستا در استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۲۶ روستا در قشلاقات کلیبر و خداآفرین قرار دارد.

وی ادامه داد: ۳۸۰ کیلومتر راه روستایی استان آسفالت ریزی شده است و اعتبارات دهیاری‌ها نسبت به سال قبل ۹۰ درصد افزایش دارد و تلاش می‌کنیم اعتبارات ویژه‌ای به منطقه خداآفرین اختصاص دهیم.

آقای اسکندری با بیان اینکه دولت برای ارتقای معیشت و اقتصاد روستاییان عزم جدی دارد افزود: دهیاران می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌ها و ارائه طرح‌های متعدد از جمله گردشگری و بوم گردی در خداآفرین برای دهیاری‌ها درآمدزایی کنند.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری با تاکید بر لزوم پرهیز دهیاران از مسائل حاشیه‌ای و توجه به مشارکت مردمی در حل مشکلات روستاییان گفت: مردم باید در ساخت روستا‌ها و در حوزه اقتصاد و تولید میدان دار باشند و دهیاران به عنوان تسهیل گر امور نقش آفرینی کنند.

فرماندار خداآفرین هم در این نشست اعلام کرد: آمار نیروی انسانی آماده به کار و جوانان تحصیل کرده شهرستان در مقایسه با آمار متوسط استانی بالا است و براین اساس آمار بیکاری این شهرستان هم ۳۲ درصد و ۲.۵ برابر میانگین استانی است که باید تلاش کنیم این معضل برطرف شود.

آقای نکونام اظهار کرد: خداآفرین به تناسب دارا بودن آب و خاک حاصلخیز و ظرفیت‌های فراوان می‌تواند شهرستان مترقی باشد، اما آمار ۳۲ درصدی خانوار‌های تحت پوشش نهاد‌های حمایتی نشان از فقر در این منطقه دارد و این خوشایند نیست.

وی ابراز امیدواری کرد: با افزایش زیر کشت محصولاتی از جمله پنبه، کلزا، گلرنگ، کاملینا و اجرای الگوی کشت در شهرستان شاهد صادرات محصولات باغی و توسعه متوازن در تمام حوزه‌ها باشیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=49829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.