9

پارلمان جمهوری آذربایجان با افتتاح سفارت در تل آویو موافقت کرد

  • کد خبر : 49940
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲:۱۲
پارلمان جمهوری آذربایجان با افتتاح سفارت در تل آویو موافقت کرد
پارلمان جمهوری آذربایجان اعلام کرد با طرح افتتاح سفارتخانه در تل آویو و افزایش سطح همکاری‌ها با رژیم صهیونیستی موافقت شده است.

به گزارش تبریزمن، جمهوری آذربایجان که پیشتر همکاری‌هایی در زمینه‌های مختلف با رژیم صهیونیستی داشته حالا به گفته مقامات این کشور به دنبال ارتقای سطح روابط دو جانبه با این رژیم و افتتاح سفارت در اراضی اشغالی است.

به گزارش روزنامه جروزالم پست، این سفارتخانه از چند ماه پیش در حال ساخت است و قرار است در تل آویو و در نزدیکی دفتر گردشگری و نمایندگی تجاری باکو افتتاح شود.

یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اعلام آمادگی جمهوری آذربایجان برای افتتاح سفارتخانه در تل آویو گفت که جمهوری آذربایجان از دیرباز از شرکای مهم این رژیم و یکی از مکان‌های حضور یهودیان است.

لاپید در بیانیه‌ای اظهار کرد: تصمیم تاریخی جمهوری آذربایجان برای افتتاح سفارتخانه، عمق روابط دو طرفه را نشان می‌دهد و این تصمیم نتیجه تلاش‌های اسرائیل برای ایجاد پل ارتباطی دیپلماتیک با کشور‌هاست.

به نوشته پایگاه صهیونیستی عکا، جمهوری آذربایجان در فلسطین اشغالی دفاتر تجاری و گردشگری دارد، اما تاکنون سفارتی نداشته و علت این امر پرهیز از ایجاد تنش با همسایگان خود بوده است. این اقدام با گرمی روابط اسرائیل و ترکیه همراه شده که یکی از نگرانی‌های باکو را کاهش داده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=49940

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.