9

عراق: ایران و عربستان تمایل به ادامه مذاکره دارند

  • کد خبر : 50090
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰:۴۹
عراق: ایران و عربستان تمایل به ادامه مذاکره دارند
وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد این کشور همچنان برای میانجیگری میان ایران و عربستان تلاش می‌کند و تهران و ریاض تمایل به ادامه مذاکره دارند.

به گزارش تبریزمن، فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق در جریان شرکت در اجلاس امنیتی منامه درباره حل و فصل درگیری‌ها در خاورمیانه تاکید کرد  دیپلماسی کشورش در تلاش برای برقراری روابط قوی با همه کشور‌ها است.

او درباره تحولات مربوط به میانجیگری بغداد بین ایران و عربستان گفت که تلاش‌های عراق برای سرپرستی گفتگو بین ایران و عربستان ادامه دارد و دو کشور تمایل به ادامه گفتگو دارند.

به گفته حسین، تحولات ایران بُعدی منطقه‌ای دارد و ممکن است که بر سیاست‌های ایران و پیشبرد گفتگو بین تهران و ریاض تاثیر بگذارد.  فواد حسین همچنین همچنین ادعاهایی درباره از تبعیت دولت عراق از ایران را سخنی «ناعادلانه» دانست و آن را رد کرد.

پیش از این، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود ابراز امیدواری کرد که در دوره نخست وزیری وی میزبانی از مذاکرات ایران و عربستان در بغداد ادامه یابد.

او تصریح کرد که دولت عراق نشانه‌هایی از اهتمام به ادامه نقش بغداد برای تسهیل گفتگو بین ریاض و تهران دریافت کرده است. بدون اینکه جزئیات بیشتری در این باره تاکید کرد از عراق ادامه این کار خواسته شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=50090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.