12
رئیس اداره بهزیستی شبستر:

تنوع مواد مخدر در جامعه بالا رفته است/ ضرورت هوشیاری خانواده ها

  • کد خبر : 50441
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸
تنوع مواد مخدر در جامعه بالا رفته است/ ضرورت هوشیاری خانواده ها
رئیس اداره بهزیستی شبستر با بیان اینکه تنوع مواد مخدر در جامعه بالارفته است بر ضرورت هوشیاری خانواده ها و مراقبت از جوانان و نوجوانان تاکید کرد.

به گزارش تبریزمن، احد نریمانی صبح شنبه در کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی (پیشگیری از اعتیاد) شبستر راه پیشگیری از این بیماری را پذیرفتن فرد معتاد در جامعه و اعتماد به او دانست و گفت: طرد معتاد از جامعه و خانواده نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه راه بروز سایر آسیب‌های اجتماعی از جمله بیکاری، فقر، طلاق، حاشیه نشینی، بزهکاری و در نهایت فرو پاشی خانواده و ایجاد یک جامعه نا امن را به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: امروزه تنوع مواد مخدر باعث بالا رفتن تنوع اعتیاد در جامعه شده و مواد مخدر سنتی و صنعتی هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند که شناخت ویژگی‌های افراد معتاد و همچنین مواد مخدر در شناسایی به موقع و اقدام در جهت درمان مؤثر می‌باشد.

رئیس اداره بهزیستی شبستر اضافه کرد: تنبلی، کم اشتهایی، پر حرفی، خارش بدن، به همراه داشتن وسایل غیر متعارف از جمله سرنگ و الکل، عدم رغبت به کار و تحصیل و ورزش از جمله برخی از ویژگی‌های افراد مبتلا به مواد مخدر سنتی و در افراد مبتلا به مواد مخدر صنعتی و روان گردان‌ها تغییر ناگهانی ذائقه، پر اشتهایی، خندها و گریه‌های بی مورد بسیار محرز است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=50441

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.