6

توزیع رایگان داروی اس ام آ برای بیماران زیر ۱۰ سال/ ورود یک محموله دارویی جدید به کشور

  • کد خبر : 50444
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸
توزیع رایگان داروی اس ام آ برای بیماران زیر ۱۰ سال/ ورود یک محموله دارویی جدید به کشور
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: هزینه داروی هر بیمار اس ام آ یک میلیارد تومان است.

به گزارش تبریزمن، حیدر محمدی گفت: در چند روز آینده یک محموله دارویی وارد کشور خواهد شد و تمام این امور با هدف رفع کمبود های ضروری دارو در آینده ای نزدیک است.

به گفته وی داروهای اس ام آ پس از گذراندن  شیوه نامه های علمی در کشور تامین شد و از صبح روز چهارشنبه هفته گذشته توزیع دارو ها شروع شده است و داروی بیماران اس ام آ به صورت شربت و تزریقی کاملا رایگان است، بنابراین اولویت اول ما بیماران زیر ده سال است تا جلوی فوت آنها گرفته شود.

او افزود: داروهای اس ام آ برای اولین بار وارد کشور شده است و هم زمان کارهای مطالعاتی برای اولویت بعدی بیماران اس ام آ در حال انجام است. این دارو برای هر بیمار یک میلیارد تومان هزینه در بر دارد و با ارز ترجیحی وارد شده است.

او ادامه داد: آنتی بیوتیک های خوراکی و سرم را از طریق تولید داخل بالا بردیم و آمار تولید در کشور افزایش یافته است. تولید شربت سرماخوردگی به بیش از چهار میلیون عدد در آبان رسیده است.

محمدی افزود: از سال ۹۸ مجاز به صادرات دارو به دلیل موضوع ارز ترجیحی و محدودیت ناشی از آن نبودیم و به طور کلی صادرات به ۵۰ میلیون دلار کاهش پیدا کرده است.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: بیش از ۹۸ درصد داروی مورد نیاز کشور تولید شده است به طوری که حدود ۲ درصد داروها وارداتی هستند. توزیع سرم های وارداتی در زنجیره کشور کمی زمان بر است.میزان مصرف رمدسیویر در خرداد ۲۰۰ هزار عدد و در تیر به بیش از دو میلیون رسیده بود که پیش بینی مصرف در چنین شرایطی کمی سخت است.

او گفت: نحوه نگهداری، دما و رطوبت  دارو باید نظارت شود و خرید دارو خارج از چرخه داروخانه سلامت فرد را به خطر می اندازد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=50444

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.