3
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی:

حضور بخش خصوصی در مسائل اقتصادی باید پررنگ باشد

  • کد خبر : 50429
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹
حضور بخش خصوصی در مسائل اقتصادی باید پررنگ باشد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: حضور بخش خصوصی در مسائل اقتصادی باید پررنگ باشد و برای تحقق این امر راهگشایی‌های لازم را در استان انجام خواهیم داد.

به گزارش تبریزمن، محمد فرشکاران ظهر امروز شنبه در جلسه هم‌اندیشی و بررسی ظرفیت‌ها و اولویت‌های استان در تدوین برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: هزینه‌های جاری کشور همواره روند صعودی داشته که این امر باعث نزولی بودن هزینه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شده است.

وی افزود: این روند باید از طریق راهکارهایی مثل ارتقای بهره‌وری، تقویت و توجه به منابع انسانی و واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی کنترل شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: نگرش برنامه هفتم این است که در مدار توسعه پویایی و حضور بخش خصوصی در مسائل اقتصادی پررنگ باشد؛ برای تحقق این امر راهگشایی‌های لازم را در استان انجام خواهیم داد.

فرشکاران ابراز داشت: لازم است فضاهای بروکراسی اداری را به سمت مولدسازی و تسهیل امور، اصلاح و تعدیل کنیم که اگر مولدسازی به سمت جذب سرمایه‌گذاری‌های ثابت و چرخش سرمایه حرکت نکند ثروت استان راهی به جز خروج و بلا استفاده ماندن نخواهد یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: باید روی مدل‌های توسعه و قوانین و احکام توسعه‌زا که موانع را در جهت تسهیل فعالیت‌های بخش خصوصی رفع می‌کند، کار کنیم.

این مسئول، تمرکز بر موضوع نظام درآمد-هزینه، ارائه نظرات به کارگروه اصلاح ساختار و تدوین نظام تفویض اختیار و تمرکززدایی را از جمله وظایف سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها برشمرد.

در این جلسه مدیرکل اقتصاد و دارایی آذربایجان شرقی به تشریح سیاست‌های کلی، رویکرد و ویژگی‌های برنامه ریزی در برنامه هفتم توسعه کشور پرداخت و برنامه محوری به جای حکم محوری، تمرکز بر موضوعات کلیدی مشتمل بر پیشران و بسترساز و تمرکز زدایی و تقویت نقش استان‌ها در جریان توسعه را از جمله این ویژگی‌ها دانست.

واقف بهروزی همچنین به مواردی مثل مشارکت محوری و استفاده از ظرفیت تمام فعالان و ذینفعان توسعه، تغییر رویکرد از تمرکز بر تخصیص و توزیع منابع بر اصلاحات ساختارها و وضع قواعد سیاستی و اتکاء به شیوه «طراحی مکانیسم در برنامه مبتنی بر تهیه سازوکارهای انگیزشی کارا و اثربخش خود تنظیم» اشاره کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=50429

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.