10
درآیین رونمایی از کتاب عنوان شد؛

حفظ و نگهداری آثار و اسناد تاریخی یکی از وظایف مهم نهادهای فرهنگی

  • کد خبر : 50432
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶
حفظ و نگهداری آثار و اسناد تاریخی یکی از وظایف مهم نهادهای فرهنگی
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی حفظ و نگهداری از آثار و اسناد تاریخی را یکی از وظایف مهم سازمان‌های فرهنگی عنوان کرد.

به گزارش تبریزمن، اسد بابایی صبح امروز شنبه در آئین رونمایی از کتاب «پیش درآمدی بر شناخت اسناد تاریخی» در تبریز با اشاره به اینکه هویت ملی هر کشوری برگرفته از تاریخ و فرهنگ آن کشور است افزود: حفظ و نگهداری از آثار و اسناد تاریخی یکی از وظایف مهم سازمان‌های فرهنگی است و ما آماده همکاری در این زمینه با سازمان‌های مسئول هستیم.

محمد عزیزی راد، فعال فرهنگی و رسانه‌ای تبریز نیز در این مراسم فرهنگ را زیر بنای توسعه جامعه ذکر کرد و گفت: اگر فرهنگ یک کشور توسعه یافته باشد، این فرهنگ می‌تواند حتی اقتصاد و صنعت عقب مانده را نجات داده و به پویایی برساند که نمونه‌های زیادی از این کشورها را می‌توان مثال زد. مثلاً کشور کامبوج سیر جهشی خوبی را در عرصه‌های اقتصاد و صنعت طی می‌کند چون بنیان‌های فرهنگی خوب و زیربنایی دارد و زیرساخت‌های فرهنگی آن آسیب ندیده است.

حفظ و نگهداری آثار و اسناد تاریخی یکی از وظایف مهم نهادهای فرهنگی

وی با اشاره به اینکه فرهنگ شکاف‌های اقتصادی موجود در کشورها را پوشش داده و می‌تواند در رشد اقصادی کشورها کمک شایانی داشته باشد افزود: ایران اسلامی با صبغه فرهنگ چندین هزار ساله جا دارد که از بسیاری کشورها جلوتر باشد و این امر مهم محقق نمی‌شود مگر اینکه به افراد و چهره‌های فرهنگ و ادب این سرزمین اهمیت داده شود.

نصرت اله نجفی، نویسنده کتاب «پیش درآمدی بر شناخت اسناد تاریخی» نیز در این مراسم در مورد معرفی کتاب گفت: این کتاب حاصل پنج سال زحمت و تلاش است که در مورد شناخت اسناد تاریخی در چهار بخش نوشته شده است.

حفظ و نگهداری آثار و اسناد تاریخی یکی از وظایف مهم نهادهای فرهنگی

وی با اشاره به تشکیل حکومت‌های مختلف در ایران کهن افزود: متأسفانه در امپراطوری های بزرگ در ایران مانند هخامنشیان که بعد از ۳۳۰ سال امپراطوری سقوط کرد هیچ آرشیو و اسنادی به جز کتیبه داریوش باقی نمانده است. همچنین از دوران سلوکیان نیز به جز سکه‌ها سند دیگری در اختیار ما نیست.

نجفی با اشاره به اسناد مکتوب شده در این کتاب اظهار داشت: در این کتاب ۸۷ سند از اسنادی که در اختیار دارم و اسناد کاملاً متقن و محکمی هستند استفاده کرده‌ام.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=50432

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.