9
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد؛

احداث اولین شهرک فناوری کیف و کفش و پوشاک کشور در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 50685
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳
احداث اولین شهرک فناوری کیف و کفش و پوشاک کشور در آذربایجان شرقی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از احداث اولین شهرک فناوری کیف و کفش و پوشاک کشور با وسعت ۱۶ هکتار در شهرک صنعتی بعثت خبر داد.

به گزارش تبریزمن، صابر پرنیان در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی بعثت شبستر در جمع خبرنگاران افزود: با وجود این شهرک فناوری ارتباط میان عناصر موجود در زنجیره ارزش کیف و کفش و پوشاک در منطقه تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به اعلام آمادگی اصناف تولیدی استان و شرکت شهرک‌های صنعتی برای ایجاد شهرک فناوری اظهار داشت: ماه گذشته جلسه‌ای در محل کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به همت نمایندگان استان در مجلس و مسئولان دولتی مرتبط و اصناف تبریزی برگزار و مقرر شد محل مورد نیاز برای ایجاد این شهرک در جوار شهر تبریز مکان یابی شود.

وی ادامه داد: این مهم در کمتر از یک ماه محقق شد و زمین مورد نیاز به مساحت ۱۶ هکتار در شهرک صنعتی بعثت فراهم شد.

پرنیان گفت: اجرای این طرح بر عهده اتحادیه پوشاک تبریز است که با در نظر گرفتن جدیدترین فرآیندها، مجموعه‌ای از مراکز صنفی، صنعتی و علمی و آموزشی و فروشگاهی و تجاری فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی گفت: شهرک فناوری کیف و کفش و پوشاک بعد از شهرک فناوری خودرو تبریز دومین شهرک از نوع فناورانه خواهد بود که در کشور بی نظیر است.

وی با بیان اینکه هدف از احداث شهرک‌های فناوری حمایت از تجاری‌سازی و توسعه فنّاوری و به‌تبع آن، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی تخصصی است، خاطرنشان کرد: شهرک‌های فنّاوری، بستر مناسبی برای استقرار کسب‌وکارهای فناور، واحدهای تحقیق و توسعه، مشاورین خبره و مؤسسات پژوهشی و آموزشی شکل می‌دهد که در تعامل سازنده با یکدیگر زمینه ارتقای فناوری در صنایع کوچک را فراهم می‌آورند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=50685

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.