2
زارع پور خبر داد:

استقبال مردم از پیام‌رسان‌های داخلی

  • کد خبر : 50659
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
استقبال مردم از پیام‌رسان‌های داخلی
وزیر ارتباطات با اشاره به استقبال مردم از پیام‌رسان‌های داخلی، گفت: آمار کاربران فعال ماهانه روبیکا به حدود ۲۶ میلیون، ایتا به حدود ۱۵ میلیون و بله و سروش نیز به حدود ۹ میلیون رسیده است.

به گزارش تبریزمن، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز (چهارشنبه ۹ آذرماه) در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: ۸۳ درصد از دستگاه‌ها به سامانه واحد خدمات هوشمند متصل شده‌اند و حداکثر تا دی ماه که موعد قانونی مشخص شده است همه دستگاه‌ها متصل خواهند شد.

وی افزود: اخیراً یک مصوبه جدید داشتیم که تا پایان سال پنج درصد خدمات دستگاه‌ها از طریق پنجره خدمات به شکل کاملاً هوشمند انجام شود به گونه‌ای نیاز به هیچ گونه ارائه مدارک وجود داشته باشد و به مداخله انسانی نیازی نباشد.

زارع‌پور با اشاره به اینکه سال آینده این پنج درصد افزایش خواهد داشت، اظهار کرد: در قانون بودجه ۱۴۰۲ نیز آن را پیش بینی کرده‌ایم تا در آینده شاهد خدمات هوشمند در سطوح بالاتری باشیم.

وی درباره استقبال مردم از پیام‌رسان‌های داخلی، تاکید کرد: استقبال مردم از پیام‌رسان‌های داخلی خیلی خوب بوده است. آمار کاربران فعال ماهانه روبیکا به حدود ۲۶ میلیون، ایتا به حدود ۱۵ میلیون و بله و سروش نیز به حدود ۹ میلیون رسیده است.

وزیر ارتباطات عنوان کرد: یکی از تکالیفی که به عهده ما گذاشته شده اصلاح مهندسی ترافیک شبکه کشور است. در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد ترافیک کشور در تهران است. برای مثال اگر در سیستان و بلوچستان بخواهید فیلمی را ببینید و از سرویسی استفاده کنید بسته‌های شما باید تا تهران بیاید و برگردد. کاری را از سال گذشته آغاز کردیم که بتوانیم دیتاها و سرویس‌های پرمخاطب را به هشت نقطه ببریم و به شکل محلی در اختیار مردم قرار بدهیم.

وی بیان کرد: برای بازی‌های جام جهانی از ۴ استان و با مشهد، اهواز و تبریز و شیراز شروع کردیم و دیشب برای اولین بار این ۴ نقطه زیر بار رفتند و ترافیک تلوبیون و سرویس‌های پرمخاطب به این ۴ نقطه رفت. برای اولین بار بیش از ۱۵ درصد ترافیک مورد نیاز مردم از همین ۴ استان از همان نواحی تأمین شد و ترافیک دیگر به تهران نمی‌آمد.

زارع‌پور با بیان اینکه شب گذشته رکورد حدود ۶ ترابایت در ثانیه ترافیک تولید و مصرف شده در داخل کشور را ثبت کردیم، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از این رکورد به پلتفرم پخش زنده فوتبال از تلوبیون بود. برای اولین بار که شاهد چنین ترافیکی در شبکه کشور هستیم و این موضوع حاصل زحمات چند ماه گذشته همکاران است که زیرساخت‌های این رکورد را آماده کردند.

وزیر ارتباطات بیان کرد: با توزیع ترافیکی که در کشور صورت گرفت مردم تجربه کاربری خوبی داشتند و ثبت این رکود نشان می‌دهد زیرساخت‌های ارتباطی کشور آماده است و همچنین پلتفرم‌های ما آمادگی پذیرایی از کاربران میلیونی با ترافیک بالا را دارند. دیشب پلتفرم تلوبیون ۲.۵ ترابایت بر ثانیه ترافیک داشت که این عدد بزرگی است چراکه پیش از این هیچ پلتفرمی چنین ترافیکی نداشته است.

وی در پایان گفت: ثبت این رکورد بدون تجربه اختلال جای تبریک به خانواده ارتباطات و فناوری کشور دارد که از طرفی زیرساخت‌های کشور لازم را فراهم کرده‌اند و از طرف دیگر پلتفرم‌های ما آنقدر رشد کرده‌اند که می‌توانند ترافیک‌های این چنینی را مدیریت کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=50659

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.