3
دلخوش در صحن مجلس:

حذف ارز ترجیحی باعث افزایش قیمت دارو شده است

  • کد خبر : 50643
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
حذف ارز ترجیحی باعث افزایش قیمت دارو شده است
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس گفت: حذف ارز ترجیحی باعث گرانی دارو شده و این گرانی‌ها در شرایط سخت معیشتی مردم به صلاح نیست.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرنگار مهر، سیدکاظم دلخوش در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۹ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی با انتقاد از گرانی دارو گفت: بنده قرص دیابت تهیه می‌کنم و باید بگویم قیمت این قرص از ۶۰ هزار تومان به ۶۰۰ هزار تومان رسیده است و مردم برای تأمین دارو گرفتار شده‌اند. افزایش قیمت دارو ناشی از حذف ارز ترجیحی است.

وی در ادامه گفت: کود پتاس و فسفات از نیازهای ضروری کشاورزان است اما قیمت آن از ۳۵۰ هزار تومان به بالای یک میلیون تومان رسیده و این موضوع نارضایتی کشاورزان را به دنبال داشته است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی بین محصولات کشاورزی و باغی تبعیض قائل شده به گونه‌ای که محصولاتی مانند کلزا و گندم را جزو محصولات استراتژیک قرار داده اما برنج را از فهرست محصولات استراتژیک خارج کرده است.

دلخوش ادامه داد: هزینه‌های آب و برق هم افزایش پیدا کرده و حتی هزینه آب شرکت‌های صنعتی هم افزایش یافته است. این گرانی‌ها در شرایط سخت معیشتی مردم به صلاح نیست و باید کمیته‌ای تشکیل شود تا این موضوعات را مورد بررسی قرار دهد. همچنین در قبوض هزینه‌ای تحت عنوان آبونمان مخابرات لحاظ شده که باید به این موضوع رسیدگی شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: موضوع دریافت آبونمان از مشترکان مخابرات باید مورد رسیدگی جدی قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره تذکری که پیرامون محصولات کشاورزی مطرح شد گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید به زمان برداشت محصولات مختلف توجه کند و رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس هم باید این موضوعات را از طریق وزیر جهاد کشاورزی مورد پیگیری قرار دهد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=50643

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.