9

رفراندومی به وسعت جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

  • کد خبر : 50774
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰:۱۹
رفراندومی به وسعت جام جهانی ۲۰۲۲ قطر
آوردگاه قطر ۲۰۲۲ تریبونی برای برگزاری شفاف‌ترین رفراندوم در سطح جهان بود.

به گزارش تبریزمن، رقابت‌های جام جهانی قطر در حالی برگزار شد که ۳۲ تیم حاضر با پرچم‌های بر افراشته آماده رقابت بودند.نمایش فرهنگی، دینی و اصالت ملت‌ها در عر صه بین المللی از جمله دستاورد‌های جام جهانی است و در این راه تاریخ ملت‌ها نقش تعیین کننده‌ای در این تریبون جهانی دارد.

طرفدارانی با پوشش‌های اصیل کشورشان به رنگ پرچم که نماد قومیت‌ها و اصالت فرهنگی یک ملت  هستند .قطر به عنوان یکی از کشور‌های اسلامی با اجرای دستور عمل‌های دینی در این جام جهانی نشان داد میلیارد‌ها دلار هزینه برای ترویج و تبلیغ اسلام ارزش این را داشت که میلیارد‌ها نفر در سراسر جهان این اتحاد را به صورت حضوری و یا از صفحه تلویزیون ببینند و موهبت‌های دین رسول خوبی‌ها را در کنار هیجان فوتبال لمس کنند.

جام جهانی قطر اینبار در فضای سکوی ورزشگاه‌ها به جای سی و دو کشور با یک پرچم بیشتر از حد معمول همراه بود.فلسطین در این جام جهانی در گروه همه ی جهان قرار داشت و فراتر از گروه‌های هشتگانه پرچمش به اهتزاز در آمد.کشور‌های مختلف بعد از هر پیروزی در کنار پرچم کشورشان یک پرچم آشنا به همراه داشتند تا نشان بدهند مردم فلسطین جایشان روی سکو‌ها و در قلب‌های تماشاگران جام قرار دارد.
این نمایش جهانی، داغ ۶۰ ساله صهیونیست‌ها را تازه کرد و جامعه فوتبال حضور رژیم اشغالگر قدس در بزرگترین رویداد جهانی را نپذیرفت.

وزارت امور خارجه اسرائیل در پیامی به خبرنگاران و تماشاگران اعزامی خود به قطر از آن‌ها خواست در انظار عمومی پرچم خود را پنهان کنند و هر گونه وسیله‌ای که از صهیونیست بودن آن‌ها نشانی دارد با خود حمل نکنند و این بی   هویتی ۶۰ ساله همان حلقه مفقوده رژیم اشغالگر برای حضور در جمع کشور‌های حاضر در قطر بود.

رفراندومی به وسعت جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

میدلست مانیتور رسانه صهیونیستی در اینباره نوشته است: طرح عادی سازی روابط با کشور‌های عربی در جام جهانی شکست خورد و ما تصور می‌کردیم مثل برخی از دولتمردان امارات که استقبال خوبی از ما داشتند در قطر هم با این رویکرد مواجه شویم، اما در طرح عادی سازی روابط این مردم هستند که حرف اول را می‌زنند و ما طرح فوق را شکست خورده می‌دانیم.
روزنامه گاردین در اینباره نوشته است: در جام جهانی قطر تنشی مشاهده می‌شود و جامعه عرب با حضور اسرائیل در این آوردگاه بین المللی مخالف است.گاردین در ادامه یادآور شد: مسئولان اسرائیل از خبرنگاران و تماشاگران صهیونیست خواستند که ملیت خود را پنهان کنند.

روزنامه یدیعوت آحارونات نوشته است: «این جام جهانیِ نفرت است و ما نباید انتظاری داشته باشیم چرا که قطر دشمن ماست.رژیم‌های عربی برای عادی سازی عجله دارند، اما این مردم هستند که اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند.»

این ادعا در حالی است که کشور‌های دیگر در سراسر جهان از اروگوئه و مراکش و … نیز حمایت خود از ملت فلسطین و مخالفت با رژیم غا صب صهیونیست را روی سکو‌ها بار‌ها فریاد زدند و این اتفاق ارتباطی به کشور قطر نداشت.

رسانه تایمز اسرائیل در اینباره نوشت: تصور ما از حضور در قطر همان حضور در امارات بود و فکر می‌کردیم می‌توانیم در این کشور براحتی حضور داشته باشیم و ملیت خود را آشکارا نشان دهیم، اما اسرائیل در بیشتر این منطقه منفور است و هر کسی با پرچم اسرائیل خود را معرفی کرد با برخورد مواجه شد و برخی افراد از پرچم دیگر کشور‌ها استفاده کرده اند تا بتوانند اسرائیلی بودن خود را پنهان کنند.

تال شورر خبرنگار شبکه ۱۳ اسرائیل در بخش از صحبت هایش ودر مورد حضور در قطر گفت:من در زمان تهیه گزارش مورد هجوم قرار گرفتم و بر سر ما فریاد زدند که از قطر خارج شویم آن‌ها می‌گفتند اسرائیل وجود ندارد و فقط فلسطین را به رسمیت می شناسند.

 

خبرنگار یدیعوت آحارونات نیز در مورد حضورش در قطر گفته است: من تلاش کردم خود را روزنامه نگار اکوادوری معرفی کنم، اما مورد تمسخر قرار گرفتم.
هافمن مفسر فوتبال گفت: من را از رستوران و تاکسی بیرون کردند وقتی فهمیدند که من اسرائیلی هستم و فردی دیگر که خود را بازنشسته ارتش اسرائیل معرفی کرد مدعی شد که با پرچم کامرون در شهر تردد کرده است.

این‌ها گوشه‌هایی از حمایت‌های مردمی در بزرگترین رویداد جهانی است که گوش غرب شنوای آن نبود و نخواستند این پیام را در یافت کنند.
بحران هویتی در رژیم صهیونیستی ۶۰ سال است که مشهود و قابل رویت است این بحران خارج از تریبون حامیان صهیونیست‌ها با میلیارد‌ها بیینده به اشتراک گذاشته شد تا به کابوسی برای رسانه‌های صهیونیستی و حامیان غربی آن‌ها تبدیل شود.

قطعنامه‌های سازمان ملل و همپیمانان صهیونیست‌ها اگر چه قصد داشت رویای مشروعیت بخشیدن به این رژیم غاصب را واقعیت ببخشد، اما جام جهانی با برگزاری یک رفراندوم خود جوش خط قرمزی روی این رویا کشید.

جام جهانی محل عرضه هویت هاست و محل نمایش اصالت هاست و جامی برای صلح و دوستی است و صهیونیست ها این کمبود ها را در قطر بهتر از هر جای دیگر حس کردند.

این مدعا نه تنها بر اساس دیدگاه ما بلکه با رای سکو‌های ورزشگاه‌های قطر و رای مردمی است که در خیابان شادی‌های کشورشان را با فلسطینی‌ها سهیم شدند و رای رسانه‌های رژیم صهیونیستی است که خود را منفور‌ترین افراد در جهان می‌دانند.

پروسه عادی سازی روابط رژیم اشغالگر قدس با برخی کشور های عربی با تمام برنامه ریزی‌های هزینه بر در جام جهانی شکست خورد و این جام جامی به نام فلسطین و همه مسلمانان جهان خواهد بود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=50774

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.