1

مازوت‌سوزی نیروگاه تبریز در کانون توجه شورای شهر

  • کد خبر : 51060
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
مازوت‌سوزی نیروگاه تبریز در کانون توجه شورای شهر
یکصد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز امروز به لحاظ تدوام آلودگی هوا به موضوع مازوت سوزی نیروگاه این شهر اختصاص یافت.

به گزارش تبریزمن ، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در این جلسه گفت: موضوع مازوت سوزی در نیروگاه تبریز باید از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی و متعاقبا وزارت کشور از سوی شورای شهر پیگیری شود.

احد صادقی با بیان اینکه شاهد توزیع ناعادلانه‌ای در خصوص سهمیه گاز هستیم، اظهار کرد: برخی روزها سهمیه گاز تبریز صفر بوده و موجب استفاده از مازوت می‌شود.

وی افزود: شورای اسلامی شهر تبریز سال گذشته در حوزه محیط زیست و آلودگی هوا اقدامات جدی انجام داد و مدیران نیروگاه به صحن شورا آمدند ولی امروز نه تنها مصوبات شورا، بلکه مصوبات استانی نیز نزد نیروگاه محلی از اعراب ندارد.

صادقی ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط زیست باید موضع خود در مقابل نیروگاه را اعلام کند که آیا مصوبات قبلی اجرا شده است یا نه؟

عضو شورای اسلامی شهر تبریز خواستار مکاتبات جدی و پیگیری اعضای شورا در این خصوص شد و گفت: در این بین مسائلی همجون بهسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی و ترغیب شهروندان برای استفاده از مترو باید پیگیری شود.

همایش «شمس و مولانا» سال آینده در تبریز برگزار می‌شود

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب‌وکار شورای شهر تبریز نیز در این جلسه اعلام کرد: همایش «شمس و مولانا» سال آینده برگزار می شود.

حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچی‌لر اظهار کرد: مبحث گردشگری یکی از ضروریات توسعه همه‌جانبه کلانشهرها بوده و توجه به گردشگری در مقیاس شهر نباید صرفا اکتفا به اماکن گردشگری باشد.

وی با اشاره اینکه برای جذب دوباره گردشگرها نیازمند عزم جدی است، ادامه داد: کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب‌وکاربه صورت جدی در بحث گردشگری ورود کرده و در حوزه زیرساخت‌های گردشگری شهری، مطالعات گسترده‌ای انجام می‌دهد.

این عضو شورا با بیان اینکه در موضوع گردشگری «رویداد محور» عمل می‌کنیم، گفت: همایش بزرگ «شمس و مولانا» می‌تواند از لحاظ گردشگری برای شناساندن تبریز موثر و مفید واقع شود. در چنین همایش های فرهنگی، هدف اصلی معرفی شخصیت های جهانی شمس و مولانا نیست بلکه این رویدادها فرصت معرفی شهر تبریز در آثار بزرگان علم و ادب است.

کارشناسان یکی از علل مهم آلودگی هوای این شهر در فصول سرد سال را مازوت سوزی نیروگاه عنوان می کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=51060

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.