2
اولین جلسه باشگاه ارتباط صنعت و دانشگاه ارس برگزار شد

پاسخ دانشگاه به نیازهای فناورانه صنایع / ۷۰واحد تولیدی ارس پیشقدم شدند

  • کد خبر : 51153
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
پاسخ دانشگاه به نیازهای فناورانه صنایع / ۷۰واحد تولیدی ارس پیشقدم شدند
به همت ستاد دانش بنیان، مرکز رشد این سازمان، صندوق پژوهش و فناوری ارس و با حضور کارگزار باشگاه ارتباط و صنعت دانشگاه ارس و نمایندگان برخی صنایع بزرگ ارس اولین جلسه باشگاه ارتباط صنعت و دانشگاه این منطقه برگزار شد.

به گزارش تبریزمن به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، دکتر امیر اصیل کارگزار باشگاه ارتباط و صنعت دانشگاه ارس و مدیرعامل شرکت فاتحان عصر تدبیر که به‌عنوان سخنران در این جلسه حضور داشت هدف از راه‌اندازی این باشگاه را شناسایی نیازهای فناورانه شرکت‌های مستقر در منطقه آزاد ارس عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی این باشگاه قرار است نیازهای فناورانه شرکت‌های مستقر در ارس شناسایی و در اختیار دانشگاه‌ها قرار بگیرد. دانشگاه در صورتی که بتواند آن نیاز فناورانه را پاسخگو باشد منجر به عقد قرارداد می‌شود.

وی اضافه کرد: از ۲۸۶ واحد صنعتی مستقر در ارس غربالگری به‌صورت تلفنی انجام گرفت که در پایان ۷۰ شرکت جهت طی نمودن فرآیند فناورانه به دانشگاه های طرف تفاهمنامه اعلام آمادگی کردند.

اصیل با اشاره به اینکه وظیفه باشگاه ایجاد ارتباط بین شرکت های فناور، دانش بنیان و صنعتی و دانشگاه‌هاست، عنوان کرد: می‌خواهیم فناوری را به بدنه صنایع ارس سوق دهیم.

دبیر ستاد دانش بنیان ارس نیز در این جلسه هدف از تشکیل این باشگاه را احصا نیازهای فناورانه و رفع آن از مسیر همکاری دانشگاه دانست و افزود: با تغییراتی که در دانشگاه‌های نسل جدید انجام گرفته مطمئنا بخش عمده از مشکلات صنایع حل می‌شود.

داداش زاده یادآور شد: یکی از بهترین بروکرهای شمالغرب کشور انتخاب شده و تا حصول نتیجه مطلوب در کنار صنایع ارس خوهد بود. همچنین بر اساس تفاهمنامه فی‌مابین با فن بازار ایران که محلی برای عرضه فناوری است ملزم است به‌عنوان بروکر نیازهای فناورانه صنایع ارس را در این شبکه بارگذاری کند.

همچنین در ادامه این جلسه کارگاه آموزشی چرا و چگونه دانش بنیان شویم با سخنرانی دکتر هادی مددلو مشاور دانش بنیان و نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در طرح پایش شرکت‌های منطقه آزاد ارس برگزار شد.

گفتنی است در این جلسه صاحبان صنایع نیز به بیان نکته نظرات خود پرداختند.‌

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=51153

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.