4
معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی:

برپایی نمایشگاه دائمی تولیدات معلولان در آذربایجان‌شرقی ضروری است

  • کد خبر : 51251
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲
برپایی نمایشگاه دائمی تولیدات معلولان در آذربایجان‌شرقی ضروری است
معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه افراد دارای معلولیت در حوزه هنری و صنایع دستی فعالیت درخشانی دارند، بر ضرورت برپایی نمایشگاه تولیدات معلولان در استان تاکید کرد.

به گزارش تبریزمن، تراب محمدی در آئین تجلیل از برگزیدگان افراد دارای معلولیت استان، با تاکید بر این‌که کمک به جامعه معلولان را وظیفه خود می‌دانیم و این وظیفه نیز مایه افتخار است، چراکه جایگاه ویژه‌ای نزد خداوند دارند، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نیز بارها در فرمایشات خودشان تمامی مسئولان را در راستای کمک به جامعه معلولان موظف دانسته‌اند.

وی با اشاره به این‌که افراد دارای معلولیت انسان‌های صبور و ارزشمندی هستند، که علی‌رغم کاستی‌های جامعه، توانمند و صبور به مسیر خود ادامه می‌دهند، گفت: خداوند استعداد ذهنی و فکری قوی و بزرگی به این قشر داده که از جمله عنایات الهی است.

وی با تاکید بر این‌که جامعه معلولان به عنوان شهروندان این جامعه، حقوقی دارند که باید در جامعه فراهم شود، ادامه داد: دولت نیز کمک مضاعفی لحاظ می‌کند تا استعدادهای این افراد به شکوفایی برسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در حوزه مناسب سازی فضای شهری برای افراد دارای معلولیت، قوانینی وجود داشته و شهرداری‌ها موظف به فراهم کردن چنین شرایطی هستند تا این افراد با سهولت به مراکز مختلف تردد کنند، افزود: اداره کل بهزیستی در این رابطه پیگیری‌های لازم را انجام دهد و دستگاه‌هایی که به وظیفه خود در این رابطه عمل نمی‌کنند را معرفی کند.

وی در ادامه به اعطای تسهیلات با درصد پایین به جامعه معلولان و همچنین استفاده از ظرفیت افراد دارای معلولیت در مسئولیت‌های ستادی و اجرایی اشاره کرد و افزود: مسئولان استانی از مدیریت ارشد استان گرفته تا سایر مدیران، آماده خدمات رسانی به جامعه معلولان استان بوده و هر چه در توان داشته باشیم در این رابطه کمک خواهیم کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=51251

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.