8
رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی خبرداد؛

تشدید نظارت بر فعالیت معادن آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 51240
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
تشدید نظارت بر فعالیت معادن آذربایجان شرقی
رئیس سازمان صمت آذربایجان‌ شرقی از تشدید نظارت بر فعالیت معادن این استان خبرداد.

به گزارش تبریزمن، صابر پرنیان افزود: در ۹ ماهه سال گذشته حدود ۸۵۰ میلیارد تومان حقوق و عوارض دولتی از معادن آذربایجان شرقی اخذ شده بود که با تشدید نظارت‌ها بر فعالیت آنها شاهد رشد چشمگیر در این زمینه در سال جاری هستیم.

وی بیان کرد: بر این اساس آذربایجان شرقی در اخذ حقوق دولتی از معادن استان از تکلیف وزارت صمت و برش بودجه نیز جلوتر است.

وی اضافه کرد: در راستای تشدید نظارت بر فعالیت معادن آذربایجان شرقی، برای اولین بار کارگروه یک درصد فروش معادن برای جبران تخریب ناشی از فعالیت آنها در آذربایجان شرقی، تشکیل و میزان خسارت در پنج شهرستان نیز برآورد شده است.

پرنیان توضیح داد: با این اقدام، در واقع برای نخستین بار به موضوع تخریب معادن در معابر عمومی ورود کرده ایم تا در قالب یک درصد فروش معدن برای طرح‌های عمرانی هزینه کنیم.

وی با بیان اینکه تا پایان بهمن ماه امسال تمام معادن استان باید در سامانه جامع تولید آمار ثبت نام کنند، افزود: تاکنون ۱۶۰ معدن آذربایجان شرقی در این سامانه ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: این رویداد یک انقلاب در شفافیت در تاریخ معادن آذربایجان شرقی محسوب می‌شود، زیرا در این سامانه میزان فروش معادن و اینکه محصول آنها به چه کسی فروخته شده و میزان اخذ حقوق دولتی مشخص می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین از برنامه تشدید نظارت بر ناظران فنی معادن استان گفت: ناظران فنی حقوق می‌گیرند و وظیفه شأن نظارت بر معدن است؛ نظارت مان را بر اینها تشدید کرده ایم که بر نحوه برداشت اصولی معادن با دقت بیشتری نظارت کنند که اگر کوتاهی کنند به کمیته انتظامی سازمان نظام مهندسی معرفی می‌شوند.

وی گفت: بیش از ۳۰۰ نفر ناظر فنی معدن در استان داریم که کلاس‌های آموزشی نیز برای اینها برگزار می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در این راستا، جلسات شورای معادن استان نیز در حال افزایش است و طبق نظر آقای استاندار دو هفتگی می‌شود تا هم عقب ماندگی‌های سال‌های قبل جبران شود و هم اقدامات جدیدی برای بهره برداری حداکثری از معادن موجود انجام گیرد.

پرنیان ادامه داد: معدن در سال‌های گذشته مورد کم توجهی قرار گرفته و ما هم تلاش می‌کنیم با تشدید نظارت و فعال سازی معادن و خلع ید از نااهلان آن را تقویت کنیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=51240

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.